torsdag 30 september 2010

Min duktiga tjej

Amanda  kan ju bara vara sååå duktig ibland ... och så omtänksam! Eftersom vi städade idag, så var jag lite sent ute med alla vanliga sysslor, så jag frågade Amanda om hon kunde göra kvällsmackor medan jag hängde tvätt ... och det gjorde hon så gärna. :-D
Jag hörde henne i köket ... hur hon ropade till Viktor:

-Viktor! Vill du ha ost på?!

-Okej. svarade Viktor

-Viktor! Vill du ha en ostrulle vid sidan om?!

-Va'? Okej. svarade Viktor

-Vill du ha TVÅ?

-Mackor?

-Nej, OSTRULLAR!

-Okej.

Det var lite roligt att lyssna, faktiskt. Hon är duktig på att fixa och dona. Tycker sånt är kul. Så blandade hon till saft åt dem ... och satte i sugrör och drinkpinne. Sen serverade hon sin bror, som satt djupt försjunken i datorn.
Tänk att hon blivit så stor att hon kan fixa sådana här saker helt själv ... och hon gör det ju minst lika bra som jag. Min duktiga tjej!

1 kommentar :

  1. Stora tjejen =)
    Visst är det fantastisk och se vad de kan klara av.

    SvaraRadera