söndag 12 september 2010

Snart slipper jag pillren

Tydligen var det bara ett lätt ryggskott som jag fick, tack och lov, för det är redan på väg att gå över. Har verkligen blivit avsevärt bättre, så det känns jätte skönt! :-) Visserligen har jag ju gått på starka värktabletter, och det tror jag har hjälpt ryggen att läka ordentligt. Jag kan ju slappna av mer när jag tar de tabletterna och då går det fortare över. Fast nu har jag börjat trappa ner. Man blir ju liksom lite seg av de pillren. Seg, trött och svettig. Dessutom kan jag varken köra bil eller dricka alkohol när jag tar dem. Man känner sig ju lite som alkoholpåverkad, så jag förstår verkligen att det är röd triangel på förpackningen och att det står att man bör undvika bilkörning.
Men ... nu ska jag snart inte ta fler tabletter ... för den här gången. Snart klarar jag mig bra utan.

I morgon är det ju måndag igen ... och jobb igen ... vardag igen ... skola igen. Blir som vanligt, en rätt aktiv vecka ... aktiviteter varenda kväll för någon eller några i familjen. Kommer kännas skönt sen när det blir helg. Helg känns alltid skönt! Fast ... man uppskattar ju helgerna desto mer när man jobbar ... och ibland kan det ju förstås vara lite kul att komma ut och träffa folk.

Nu ska jag i alla fall strax lägga mig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar