söndag 26 september 2010

Skov?

Förresten ... jag börjar tänka mer och mer att det faktiskt ÄR ett skov som jag har nu. Ansiktet har bränts hela helgen ... värst på kvällarna ... och nu, ikväll, så började känslan ändra en del i karaktär och även omfattning. När vi var hemma och fikade hos bekanta, så började jag känna mig domnad under hakan ... och en stund senare, så började även läpparna kännas domnade. Just nu, så känner jag även av en lätt domning på vänster sida av halsen ... från hakan och ner. Även bakhuvudet känns lite domnat. Vänsterhanden känns heller inte riktigt bra. Det bränns och sticks i den ... har känts rätt konstant nu i några timmar.
Så ... nog verkar det som om detta skulle vara ett skov. Inte helt omöjligt och egentligen inte helt oväntat. Dels har jag inte haft nåt skov på nästan 2,5 år och dessutom har jag känt mig väldigt stressad den senaste tiden och stress, tror jag var den utlösande faktorn till mitt första skov. Så helt ologiskt, är det ju inte.
Nå ... jag får väl se hur det känns i morgon. Sen kanske jag mailar min sköterska på neurologen och hör vad hon tror. Inte för att jag kan få någon hjälp därifrån, direkt, men däremot så kanske man bör meddela neurologen ... så att uppgifterna förs in och dokumenteras ... för statistikens skull.

Nu ska jag i alla fall lägga mig strax, så jag orkar upp till jobbet imorgon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar