måndag 27 september 2010

WOW ... kollade vilket BMI jag hade

Haha ... jag kollade upp nåt lite roligt för ett tag sen ... jag räknade nämligen ut vad jag hade för BMI när jag gick i 9:an. På den tiden så räknade man ju inte så mycket med BMI ... så jag hade ingen koll på det då.
Hur som helst ... mitt BMI låg då på 36,4 ... WOW, alltså. Det klassas ju som fetma!
Nu har jag ca 22,9 i BMI, men tänkte gå ner till 20-21 ... som jag hade när vi flyttade till Åland för 6 år sen. Tyckte det var kul att väga så lite som jag gjorde då ... och inga kläder var för små ... snarare för stora i så fall. Det var verkligen kul att för en gångs skull få känna sig liten ... och dessutom veta att även andra såg en som det. Så nu vill jag bli liten igen. Är på god väg, i alla fall. Har ju gått ner drygt 0,5 kg i veckan i snitt sedan jag målmedvetet började hålla igen, så jag kommer säkert lyckas den här gången. Det tror jag verkligen. Börjar ju verkligen känna igen min mage allt mer nu ... min mage, som jag hade för några år sedan ... så det känns som att det är på rätt väg nu.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar