måndag 20 september 2010

Så var valet över

Så var valet över och det gick väl hyfsat min väg. Synd bara att det gick så bra för Sverigedemokraterna. Var väl inte helt otippat, dock. Tror de haft stor nytta av att ha blivit så pass censurerade som de blivit. De har inte fått komma till tals i några debatter och deras reklamfilm fick först inte visas och sen när de ändå valde att visa den, så blev den blurad. De har ju inte fått framföra sina ståndpunkter alls. Det enda folk har fått höra är att de är främlingsfientliga och att de vill ta hårda tag mot invandrarna. Det är typ det ENDA folk vet om dem. Jag tror det hade varit bättre att de inte blivit så motarbetade från alla håll. Då kanske folk hade sett igenom deras politik. Nu vet man så lite och röstar antagligen på dem för att man vill göra uppror, är missnöjd med dagens invandrarpolitik och för att man inte gillar att de har blivit så censurerade. Sverige ska ju vara ett "fritt" land, där man har tryckfrihet och politisk åsiktsfrihet ... och då verkar det ju inte riktigt bra att ett parti blir så nedtystat.
Jag tror i alla fall inte den nedtystningen har varit positiv. Eller, rättare sagt, så tror jag nog den HAR varit positiv ... för Sverigedemokraterna.
Nu fick de ju hela 20 mandat i Riksdagen och det känns ju rätt oroväckande. Fast valet är ju över och det blev som det blev. Nu är det väl bara för de andra partierna att göra det bästa av situationen ... och jag är ju väldigt glad över att Alliansen fick förnyat förtroende. Folk verkar ju äntligen ha förstått att det ska löna sig att arbeta, att alla inte har en fallenhet för att studera och att folk faktiskt kan tänka själva och bestämma över hur de vill leva sina liv och att alla faktiskt är olika.
Efter valet, så antydde Mona Salin att det gick så dåligt för dem och så bra för Moderaterna eftersom folk inte förstod. Jösses! Jag tror snarare det är just det som folk nu har gjort ... folk har satt sig in ... folk har förstått och folk har röstat. Folk vill inte tillbaka till bidrags-Sverige. Men enligt Salin är väljarna korkade eftersom de inte kan tänka ut vad som är det bästa alternativet.
Nå ... nu räcker det med politik-prat här för mig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar