onsdag 13 april 2011

Grattis min underbara dotter!



Idag fyller min yngsta hela 8 år! Tänk, att det var så länge sedan jag senast födde en liten bebis. "Vad stor hon är", var nog det första jag sa när jag fick se henne. Haha! Egentligen var hon ju inte särskilt stor, men om man jämför med lilla plutt-Viktor, så verkade hon ju jätte stor, eftersom hon vägde ett drygt kilo mer. 3520 gram, vägde hon ... och längden var 48 cm. Ansiktet var alldeles svullet när hon kom ut, eftersom hon fastnat med huvudet på vägen ut. De sa åt mig att sluta krysta PRECIS när huvudet var på väg ut. Det brändes ju som eldar just då ... och så såg hon ju då ut som om hon hade varit med om värsta boxningsmatchen. Men det spelade ingen roll hur hon såg ut. Jag var bara så oerhört lycklig ... lycklig över att ha fått min lilla flicka. Jag hade fått min lilla underbara flicka ... som bara blir underbarare för varje år som går. Så snäll, så omtänksam, så envis och så bestämd ... och jag älskar henne så fruktansvärt mycket. Min fantastiska, underbara Amanda!

Amanda, som 1-åring
Grattis på födelsedagen, min älskade lilla flicka! Hoppas din dag blir helt underbar!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar