onsdag 15 september 2010

Nervös

Snart måste jag köpa nya strumpor, för av någon underlig anledning så verkar det vara någon som gnager hål på dem ... precis i höjd med stortån. Hm ...
Idag fick jag liksom slänga två par. Tror jag får ta en sväng till KappAhl i helgen. Strumpor måste man ju ha ... särskilt om man är så frusen som jag. Detta var lite OT, egentligen, för jag hade tänkt skriva om nåt heeelt annat ...
So here we go ...

Börjar bli rätt nervös nu, måste jag säga. I morgon börjar ju min sång. Hua! Det går säkert hur bra som helst ... nästa vecka. Men nu är det ju första tillfället och då känns det jätte jobbigt. Den största oron är väl över vilka de andra kursdeltagarna kommer vara. Det har jag ju ingen aning om. Hur gamla är de? Vilka meriter har de? Vilka förkunskaper? Kommer alla andra känna varann eller känna NÅGON  och bara vara jag som inte känner en enda människa? Kommer de andra ha en massa nyliga kunskaper ... som jag själv tappat under dessa 18 års frånvaro från allt vad sånglektioner heter? Kommer mina sångkunskaper och min sångröst att räcka till?
Jag VET ju att jag sjunger rätt bra, men ändå blir jag på något sätt så osäker ... och hemskt, hemskt nervös. Har en massa frågor och funderingar och är nog faktiskt ganska rädd ... rädd för att inte räcka till och rädd för att det ska bli fel.
Nå ... inte hjälper det väl att oroa sig. Det blir säkert bra ... när jag väl kommit dit ... när jag väl fått träffa de andra och när vi väl kommit igång. Jag hoppas det i alla fall. Fast nervöst, är det.

1 kommentar :

  1. oroa dig inte, det ska nog gå bra! jag kænde precis likadant nær jag skulle børja gymnasiet, då gick jag i en musikskola. det ær læskigt i børjan, men vi lærde oss att støtta varandra, och det va en vældigt bra erfarenhet!

    anmæl dig gærna till veckans blogg!

    SvaraRadera