onsdag 25 juni 2014

Nyfriserad

I måndags var jag till frisan. Det var typ ett år sedan senast, så håret började bli aningen slitet.
Så här såg jag ut före jag gick iväg hemifrån:

Risigt, va'? Så det var helt klart dags att fräscha upp håret. Ville få det gjort innan vår resa till USA.
Jag vill ju dock fortfarande ha långt hår. Det är väl en av anledningarna till att jag klipper mig så sällan. Så därför bad jag henne bara att ta bort riset och få håret att se mer friskt ut.
Efter besöket såg jag då ut så här:


Sen ville jag ju även piffa upp mig lite ytterligare. Har börjat få alldeles för många vita hårstrån och det är lite bökigt att dra bort dem. Vill ju inte riskera att bli skallig. ;-)
Så då satte jag igång min egen lilla hårsalong hemma. Gav håret en toning (vill inte använda permanent hårfärg eftersom det blir så fult när håret växer och färgen är kvar på det äldsta håret).
Sen fönade jag håret också, för att få till en snygg bild. 
Och så här blev då det slutgiltiga resultatet:

Bättre, va'?

Så nu är jag redo att sticka till USA ... och kanske hamna med på en och annan semesterbild. ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar