måndag 20 september 2010

Gick hem från jobbet

Det blev ingen lång arbetsdag för mig idag. Ryggskottet gick ju så klart inte över under natten. Det hade jag väl knappast väntat mig heller. Jag gick dock till jobbet i morse eftersom jag ändå var tvungen att lämna Amanda till fritids. Så tänkte jag att jag skulle förbereda lite saker på jobbet OM jag skulle vara hemma några dagar ... beställa lite giron och skriva lite kort ... så att det skulle underlätta för mina kollegor.
Så testade jag på att jobba lite ... och nog gick det, fast det gjorde rätt ont i ryggen trots att jag tagit en stark värktablett på morgonen. Den där tabletten gjorde också att det inte kändes särskilt bra. Den tog på mig mycket hårdare än senast. Trots att jag bara tagit 1 tablett, så  kände jag mig alldeles luddig i huvudet o kroppen kändes sååå hemskt svag. Ett tag kändes det nästan som om benen skulle ge vika. De kändes verkligen supersvaga. Så hade jag svårt att tänka ordentligt och jag sluddrade och sa fel ord. Det MÅSTE ju ha berott på medicinen, för så trög är jag inte i vanliga fall. Tänk att den tar så himla olika. Sist blev jag väl kanske lite extra seg i huvudet, fast inte alls som nu.
Strax innan lunch, så pratade jag med mina kollegor och sa att jag tänkte gå hem strax efter lunch och sen bli hemma även tisdag och onsdag. Jag ville inte riskera att förvärra värken, så därför ansåg jag att det vore smartast att vara hemma och vila i några dagar. Två personer ska nämligen vara lediga på torsdag och fredag, så därför skulle jag behöva vara tillbaka på torsdag. Om jag stannar hemma några dagar, drogar mig med starka värktabletter i lugn och ro och får ordentligt med vila ... så kanske ryggen hinner bli hyfsat okej till på torsdag. Så för kollegornas skull, valde jag att gå hem idag. De förstod ju och verkade tycka det var smart att tänka så. Det är ju bättre att jag är borta när de är fulla personalstyrkan än att jag är borta när färre är på jobb.
Så ... nu hoppas jag att ryggen hinner läka så mycket som möjligt under de här dagarna. Ska ta mina starka tabletter och så vila massor. I morgon tänkte jag även gå en kort promenad, eftersom Amanda är bjuden till sitt gamla dagis efter skolan. Så då tänkte jag hämta henne och två klasskompisar när de slutar skolan och följa med tjejerna till dagis. Sen går jag hem igen och fortsätter vila.

Börjar verkligen bli riktigt less på min rygg nu. Brukar för det mesta få ryggskott 1-2 gånger om året ... och det kunde jag verkligen vara utan. Men, men ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar