torsdag 9 september 2010

Det kom som ett skott

Tänk att ett litet felryck kan göra så stor skada. Suck!
I kväll när jag lade Amanda, så skulle jag tända hennes sänglampa en bit ovanför och bakom sängen. Hon har ju en loftsäng, så jag som är så kort, måste ju sträcka mig en del för att nå upp. Det brukar nog gå bra i vanliga fall, men tror att jag råkade sträcka mig för fort ... för när jag nästan var framme med handen vid lampknappen, så blev det bara PANG! Så hade jag ryggskott! Blä!
Så nu sitter jag med en kudde bakom ryggen och har sååå hemskt ont. Har tagit starka värktabletter ... sådana med röd triangel på ... så nu väntar jag väl på att den värsta värken ska ge med sig och att jag ska bli lite så där lagom flummig när det så småningom blir dags att gå till sängs.
Hoppas det här bara är ett litet skott ... så att det värsta är över redan till i morgon. Vi är nämligen dåligt med personal på jobbet då, så det blir svårt för mig att vara hemma. Dessutom är maken bortrest i morgon, så det är jag som måste lämna och hämta Amanda vid fritids.
Snart ska jag väl i alla fall lägga mig, så jag får vila ryggen lite. Lär uppdatera om läget mer i morgon.

2 kommentarer :

  1. Jag läset på fb om din rygg. Fåse nu om du hamnar till någon massör. Det är inte alls roligt att ha värk!

    SvaraRadera
  2. Nä, inte är det kul. Skulle väl behöva göra nåt åt ryggen egentligen, för de senaste 6-7 åren så har jag ju fått ryggskott 1-2 ggr om året ca.
    Tur att jag har stark medicin hemma i alla fall, för annars skulle det inte funka. Gör ju så ont att man helst bara skulle vilja skrika.
    Men med värktabletterna blir smärtan lindrigare.

    SvaraRadera