söndag 19 september 2010

Är såååå less på min rygg!

Nu börjar jag bli RIKTIGT less på min kassa rygg! Jag hade ju liksom nyss ryggskott ... så sent som förra helgen ... men det var rätt lindrigt och var nästan över på söndagen (det högg ju till på torsdag kvällen). Men ... tydligen blev det bara ett litet uppehåll i smärtan ... för ikväll var det dags igen. Var hemma hos Amandas kompis och fick middag där ... när det plötsligt högg till i ryggen igen. Den här gången tyckte jag inte ens att jag gjorde nåt. Jag satt rätt still när smällen kom. Kanske att jag vred till ryggen på nåt konstigt sätt, så nåt kom fel? Eller så var det så enkelt att ryggen egentligen aldrig blev helt bra här emellan ... det onda blev bara vilande ... och så kom det tillbaka vid ett litet, litet snedvrid.
Nu är det ju jobb igen i morgon ... och därmed inget tillfälle för mig att kunna vila ryggen ordentligt. Som vanligt, så blir det ju en rätt hektisk vecka, så jag har ju egentligen inte riktigt tid med något ryggskott. När har man någonsin tid med något sådant? Så jag hoppas verkligen att detta bara är tillfälligt och försvinner lika fort som det kom. I morgon bitti vill jag att allt ska vara som vanligt igen. Jag ska ju lämna Amanda på Fritids i morgon bitti och sen ska jag till jobbet ... och jag ORKAR inte genomlida en hel arbetsdag med sådan smärta. Dessutom riskerar ryggen att förvärras om jag jobbar. Sist, så behövde jag ju bara jobba en dag. Sen blev det helg och tillfälle för mig att vila. Men nu är det en hel arbetsvecka kvar innan jag kan vila ordentligt.
Nå ... jag får väl gå till jobbet i morgon och känna efter hur det känns. I värsta fall, så får jag väl jobba in lite grejer, så att de andra får mindre att göra om jag skulle vara borta några dagar därifrån. Så får jag väl sjukskriva mig om det känns riktigt dåligt. Fast på torsdag och fredag behöver jag vara på jobbet, för då ska två stycken vara lediga ... så till dess vill jag vara bra i ryggen igen.
Tror jag ska stänga ner datorn snart, för jag känner att ryggen inte mår riktigt bra av den här ställningen jag har när jag skriver. Jag skulle behöva ligga ner, så jag får väl lägga mig ner i soffan och kolla på valvakan.
Så hoppas jag att det värsta är över till i morgon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar