lördag 4 september 2010

Våran lördag ... startade med ett kattskrälle

Idag har det varit en rätt lugn dag. Först blev jag och Amanda uppschasade av ett kattskrälle. Hon verkade så gosig först, Sotis ... en stund före 9 så märkte hon att jag var vaken och då kom hon och ville gosa och ha klappar. Men ... det varade ju inte särskilt länge. Hon tyckte nämligen det var dags att stiga upp, så hon gick ner till fotänden av sängen och började bita oss i fötterna. Amanda hade ju kommit till mig någon gång på morgonkvisten, så hon låg också där ... och blev INTE glad över att bli väckt på det sättet.
Metoden var ju väldigt effektiv, dock, för det gick ju inte att sova nåt mer efter det. Mission completed!
Sen blev det frukost för mig och barnen (maken var i skolan). Sen blev det påklädning, lite diskning och så småningom lite lunch. Sen blev det dags att skjutsa iväg Amanda till ett kalas. Hon var bjuden hem till en klasskompis på Järsö. Vi hade aldrig varit där någon gång och jag, som inte gillar att köra bil och som kör så sällan, tyckte det var lite läskigt att köra så långt ... och till en plats jag aldrig varit förut. Men ... jag visste att vägen dit inte var så krånglig ... och det gick dessutom fortare dit än vad jag trott ... så det gick bra.
Sen åkte jag hem och tog med mig Viktor till stan en stund. Köpte lite smink, Viktor kollade på spel och så gick vi förbi mataffären på vägen hem.
Så blev det lite dammsugning, lite kladdkakebakning och lite tacomiddag. :-) Sen var det dags för Viktor att sticka iväg. Han skulle på filmkväll till en kompis.
Men nu är vi alla hemma igen och det blir lugnt resten av kvällen. Kanske att man kollar nån film.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar