lördag 4 september 2010

Oj!

Jösses, säger jag bara! I morse fick jag nästan en chock ... blev oerhört förvånad, måste jag säga ...
Det var nämligen så att jag fuskvägde mig. JA ... jag vet att man egentligen inte SKA väga sig oftare än på sin vägardag en gång i veckan ... men idag så kände jag ändå att jag ville kolla av läget, så jag vet hur det ser ut nu inför helgen. Jag bokför ju ingenting. Det gör jag inte förrän på måndag. Detta var bara en extra-koll.
Hur som helst så ställde jag mig på vågen ... och tala om att jag tappade hakan när jag såg siffrorna där nere. Vågen sa ju att jag gått ner hela 2 kg sen i måndags! Jösses! 2 kilo är liksom väldigt mycket på min kropp ... ca 3 procent av min vikt ... så det är en stor viktnedgång på så kort tid. Inte konstigt att jag var så hungrig igår kväll. Jag var så fruktansvärt hungrig så det riktigt gjorde ont i magen. Men då gjorde jag ju något åt det ... jag rostade två mackor och åt dem strax före läggdags. Undrar just om viktnedgången varit ännu större utan dessa mackor? Vet inte om jag vill veta det, i och för sig.
Men nu är det ju lördag ... min ätardag ... så idag får jag slarva lite mer ... och med tanke på den stora viktnedgången, så kan jag nog slarva rätt mycket i helgen. Jag har ju egentligen inte tänkt gå ner mer än högst 1 kg i veckan, så då kan jag ju gå upp ett helt kilo den här helgen ... och ändå ha en tillräckligt stor viktnedgång. Bara jag inte slarvar alldeles för mycket ... så att jag går upp allt jag gått ner den här veckan. Det vore ju lite pinsamt. Nä, NÅGON viktnedgång borde nog vågen visa på måndag. Nog måste man väl kunna hålla den 2-kilosmarginalen i alla fall.
Känns ju i alla fall skönt att ha det i tankarna ... så man kan äta lite utan att behöva tänka så mycket. Viktor önskade sig ju kladdkaka idag, så då kanske jag kan äta det med lite gott samvete. ;-)

1 kommentar :