fredag 10 september 2010

Ont!

Inte gick ju ryggskottet över under natten. Att hoppas på nåt sådant, var nog väldigt naivt. Trots starka värktabletter igår kväll, så hade jag ändå enorma smärtor under natten ... och när jag skulle upp ur sängen på morgonen, så gjorde det RIKTIGT ont!
Nå ... jag tog några värktabletter innan frukost så att jag skulle få ner den värsta värken. Tog dock inte maxdosen av vad jag får ta, eftersom jag ville vara något så när klar i huvudet så att jag skulle kunna jobba. Men det var ändå tillräcklig dos för att smärtan skulle vara mer uthärdlig. Det tog väl kanske en halvtimme tills intensiteten började minska. Fast helt, gick ju aldrig värken över. Vet inte om det finns någon medicin alls som skulle kunna ta bort ALLT det onda vid ryggskott. Inte ens om jag tar full dos av de starkaste tabletterna så får jag bort all smärta. Det minskas dock rejält ... och dessutom blir man så luddig i huvudet att man inte bryr sig så mycket om smärtan längre heller. Kanske att jag tar den högre dosen sen ikväll ... innan jag lägger mig ... så jag kan sova bra.
Detta ryggskott känns dock hyfsat lindrigt mot andra ryggskott jag haft. Det är inte riktigt lika intensivt som det KAN vara ... så jag har ju ändå lite förhoppningar om att det snabbt ska gå över. Får se till att vila mycket i helgen, så kanske det planar ut snart. Hoppas det!
Visserligen hade jag tänkt kolla på Viktor när han tränar judo i helgen. Det är ju judoläger här på Idrottsgården ... vilket inte hör till vanligheterna ... och det vill ju Viktor vara med på. Så då blir det till att sitta på hårda träbänkar om man vill titta på ... och sådana bänkar är inte det bästa för ryggar ... inte ens för ryggar UTAN ryggskott. Men jag vill ju så gärna vara med och kolla. Får väl vara en liten stund åtminstone ... och hoppas att ryggen inte blir värre av det.

Nu fick jag i alla fall lite egentid en stund. Viktor följde med en kompis hem efter skolan och skulle få skjuts hem senare. Kompisen har ju flyttat ut på landet, så Viktor kan inte ta sig hem därifrån kommunalt.
Amanda blev hämtad av en kompis för ett tag sen ... och även hon skulle få skjuts hem senare.
Själv, har jag ju ingen bil hemma eftersom maken är bortrest idag ... och pga ryggskottet och mina starka värktabletter, så skulle jag ändå inte kunna köra. Så då är det ju bra att barnens kompisar har snälla föräldrar som erbjuder sig att skjutsa dem.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar