tisdag 28 september 2010

Lite kvällsshopping

I morse när Amanda skulle klä på sig, så upptäckte jag att hon knappt har några byxor som hon kan ha längre. Jeans, har hon några par, men det gillar hon inte att ha på sig. Det är så stelt, tungt och hårt, tycker hon. Hon föredrar mer mjukisbyxor och tights ... hm ... eller legging, kanske det heter nu för tiden?
Men ... nästan alla mjukisbyxor har ju blivit för korta. Hon måste ha vuxit hemskt mycket den senaste tiden. Och jag vill ju inte skicka henne till skolan i alldeles för korta byxor. Det skulle ju vara rätt pinsamt.
Så det blev till att handla ikväll efter att vi ätit middag. Inte enbart för att köpa byxor, dock, utan jag hade även planerat att köpa tröjor i födelsedagspresent till Viktor (han har nästan inga tjockare tröjor) och så skulle vi köpa en födelsedagspresent till Amandas kompis, som har kalas på lördag.
Jag och Amanda gick så iväg till Zeipels ... ett slags varuhus, som inrymmer KappAhl, en leksaksaffär och en skoaffär.
Väl där, så upptäckte jag att KappAhl hade 25 % medlemsrabatt på alla byxor. Perfekt! Så då passade vi ju på. Amanda hittade genast ett par lila byxor som hon ville ha ... rätt mjuka, men inte mjukisbyxor. Sen hittade vi även vanliga mjukisbyxor, som bara kostade 9.95 € till ordinarie pris, så de tog vi två par av ... ett par röda och ett par blå.
Jag hittade också tröjor till Viktor ... sådana jag skulle ha. Men ... jag var tvungen att ta en annan storlek än vad jag hade tänkt mig. Den storlek han har nu på sina tröjor ... den såg ju alldeles för liten ut ... så jag var faktiskt tvungen att ta nästa storlek. Hoppas de inte kommer vara alltför stora nu, men den andra storleken såg verkligen alldeles för liten ut. Jösses! Fick ju ta 146/152 nu .... så snart har han ju samma storlek som jag!
Så köpte jag tre par vantar till Viktor också ... sådana tunna vantar, som kan vara bra att ha nu på morgnarna, när det blivit så kallt. Han har ju inga längre. Försökte hitta i våras, men då fanns det inga i hans storlek ... inte någonstans fanns det ... hittade inga i Sverige heller, när vi var där. Men NU fanns det! Så då passade jag på att köpa ... och de gav jag till honom så fort vi kom hem.
Blev riktigt nöjd med klädinköpen ... fick ju tre par byxor, två tjocka tröjor och tre par vantar för endast 78.75 Euro, har jag för mig. I och med rabatten, så blev ju byxorna nästan 10 Euro billigare ... vilket ju innebar att jag faktiskt fick det billigaste paret gratis. Så det var ju heeelt okej!

Byxorna jag köpte till Amanda

Efter att klädinköpet var avklarat, så gick vi vidare till Dillen (leksaksaffären) och köpte en present till Amandas kompis. Det blev en liten docka i maskeradkläder.
Sen knallade vi hem och var hyfsat nöjd med vår lilla shoppingtur. Jag är ju annars urusel på att shoppa. Men barnkläder, brukar ändå kunna vara rätt kul att handla ... särskilt om man får så bra rabatt.

1 kommentar :