måndag 13 september 2010

Olidligt trött

Jag kan ju inte påstå att jag gillar måndagar nåt vidare. Jag kom att tänka på det idag ... att jag känt mig otroligt trött de senaste måndagarna. Då började jag fundera lite på hur det varit tidigare måndagar ... kanske är det så att jag ALLTID är extremt trött på måndagar? Bara att jag inte tänkt på det så mycket tidigare.
Idag har jag dock känt mig extra trött ... så trött att jag känt mig nästan gråtfärdig. Idag, på jobbet, så längtade jag bara sååå mycket efter att få vara hemma, krypa ner i sängen eller soffan och kura in mig i en varm, skön filt. Gud, vad skönt det hade varit.
Antagligen så gjorde väl det regniga vädret att det kändes extra tröttsamt. Det kändes ju bara så mörkt, grått och trist ... en riktig höstdag ... en riktig kurardag ... en riktig mysdag. Jag GILLAR ju egentligen sånt där ruskväder ... fast då vill jag ju helst vara hemma och slappa. Då känns det jätte mysigt när regnet smattrar mot rutan och det är mörkt så man kan tända stearinljus. Men när jag jobbar, så blir jag mest bara på dåligt humör och så blir jag så fruktansvärt, fruktansvärt trött.
Kanske känner jag mig extra trött just idag också pga att jag ätit de där starka värktabletterna hela helgen? Sen har jag ju dessutom inte sovit lika länge på morgnarna som jag annars brukar på helgerna, så då kanske jag inte har fått sova ut tillräckligt? Kanske att det kan vara sådana saker som spelar in? Dessutom har jag ju haft extremt mycket att göra på jobbet också.
Hur som helst, så har jag verkligen varit riktigt, onormalt trött idag. Har nog gått och gäspat från morgon till kväll ... och känner mig fortfarande totalt slut. Hoppas verkligen det här bara är en vanlig måndagströtthet, för tröttheten jag känt idag, har varit riktigt olidlig. Har knappt kunnat tänka ens. Har bara längtat hem ... hem till min soffa och till min varma säng.
Ska nog försöka lägga mig tidigt ikväll, för jag behöver verkligen ordentligt med sömn. Så hoppas jag morgondagen kommer kännas bättre.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar