fredag 17 september 2010

Är gräsänka i helgen

I helgen kommer jag vara gräsänka. Maken reste iväg till Stockholm idag på eftermiddagen och kommer inte hem förrän på måndag eftermiddag. Han ska delta i nåt slags val-program som Moderaterna har för utländska syskonpartier ... så det blir fullspäckade dagar för honom nu, som avslutas med att vara med på Moderaternas valvaka på söndag. Blir säkert spännande och lärorikt för honom. Fast jag tycker det är jobbigt varje gång som han är bortrest. Tur att vi kan ha telefonkontakt åtminstone ... och han har ju med sig den lilla laptoppen, fast jag gissar att han inte kommer ha särskilt mycket tid till att snacka på msn.
Nå ... jag har ju barnen hemma i alla fall ... så jag får se till att umgås lite med dem. Vet väl inte riktigt vad vi ska göra, men kanske gå på stan lite i morgon ... och städa, skulle vi behöva göra. Hm ... städa, tycker väl inte barnen är särskilt kul, direkt, men deras rum skulle verkligen behöva redas upp lite. Sen får vi väl göra nåt roligt OCKSÅ.
I kväll ville Amanda ha fredagsmys. Hm ... det är väl inget ord som vi använder så jätte mycket, direkt ... så det har hon nog snappat upp på annat håll. Hon ville ha nåt gott att äta, sa hon ... och så skulle vi kolla på TV.
Så ... jag ska väl till att poppa popcorn om en stund, för det tror jag vi har hemma. Till det ville hon dricka varm oboy. Hmm ... det var ju lite oväntat, förstås. Tycker ju att saft borde passa bättre, men Amanda ville ha oboy ... så då får det väl bli det. :-D
Viktor får väl ta cola, om han vill.
Så ska vi väl kolla på Idol ... och efter det blir det läggdags för barnen, så då kommer jag bli ensam uppe resten av kvällen. Är ju inte så van vid att vara helt själv på kvällarna så där, men det blir nog bra ändå. Jag hittar nog på saker att göra. Jag har ju datorn!

2 kommentarer :

  1. vad roligt =) blir lite nyfiken kan du inte spela in och lägga ut här när du sjunger vore kul och höra dig.
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag HAR faktiskt en grej inspelad på ett videoklipp, men när jag spelade in den låten så var jag inte alls uppsjungen ... och dessutom var jag rätt yr ... så egentligen tror jag inte min röst låter på allra bästa sätt just där. Kände då för att spela in en video med låten jag gjorde till mamma. Var väl mest på skoj. Fast jag tror inte att jag vill lägga upp den här. ;-)

    Kram

    SvaraRadera