torsdag 15 maj 2014

Ett stolt ögonblick!

Jag kom ju på att jag inte skrivit något om vad som hände förra veckan, så det måste jag ju göra nu. ;-)
Det var nämligen så att vi var på barnens skolas gårdsfest (för åk 1-6) och under tiden var Viktor på sin vanliga judoträning.
Strax efter att vi kommit hem, så kom även sonen hem och tala om att vi blev förvånade när han ur sin väska drog upp ett blått !!!!! bälte! Då hade han blivit graderad under träningen. Han, och några till av killarna hade fått högre bältesgrader (de andra hade fått grönt och oranget).
Det där bältet var verkligen sååå efterlängtat och han är verkligen så oerhört värd det. Blev riktigt stolt och rörd när jag fick syn på bältet.
Och likt alla andra stolta föräldrar, så var vi ju självklart tvungna att slita fram mobilerna för att ta kort.


Ja, så blev det ju förstås också en massa skrytsamma uppdateringar i de sociala medierna. ;-) Det var verkligen otroligt roligt, och jag vet ju att det betyder så mycket för honom.
Nu i helgen ska han iväg till Judofestivalen i Lindesberg, så då blir det judo för hela slanten.
Själv ska jag vara hemma och packa eftersom vi flyttar om en vecka.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar