fredag 10 september 2010

Är stolt över mig själv

Ikväll tog jag min medicin alldeles själv! Är faktiskt riktigt stolt över mig, måste jag säga. Maken är ju inte hemma och det är ju annars han som brukar trycka på knappen till injektorn.
Så jag hade idag två val ...
-Vänta tills han kommer hem ... dvs efter klockan 23
-Ta sprutan själv

Jag valde då att testa på egen hand. Eller ... Amanda var ju med som moraliskt stöd ... men utöver det, så var jag ju ensam. Jag tycker ju dock inte om att ta den själv. Men ... för det mesta så går det ju ändå bra ... och det går mycket bättre nu än tidigare.
Idag gick det faktiskt VÄLDIGT bra. Kändes inte mycket alls, så det var himla skönt. Det kan ju i och för sig också bero på att jag var delvis domnad i kroppen pga de starka värktabletterna jag tagit. Eller så hade jag bara en bra medicindag, helt enkelt. Skönt att ha det avklarat nu, i alla fall.

Så fick jag kallelse till neurologen idag också. Tyckte den kom väldigt sent. I vanliga fall så brukar jag nog få kallelsen 3-4 veckor i förväg, men nu var det inte alls så långt kvar. Jag ska dit redan den 20:e september ... och före det så måste jag ta lab-prov, vilket innebär att jag måste till labbet nån gång nästa vecka för att läkaren ska hinna få svaren i tid. Känner mig ju nästan stressad över det.
Den här gången ska jag kolla antikroppar mot min medicin. Man ska visst göra det en gång om året. Senast (dvs för nästan ett år sedan) så visade provet att jag hade börjat bilda en del antikroppar mot medicinen, men det var så pass lite att läkaren ansåg att medicinen fortfarande hade verkan på mig. Hoppas det inte blivit fler antikroppar. Blir det för mycket, så lär jag ju inte kunna fortsätta med medicinen. I och för sig kanske det vore bra? Då skulle jag ju få slippa ta de där sprutorna. Men ... då måste man ju förstås hitta nåt annat alternativ i så fall.
Nåja ... vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar