torsdag 14 oktober 2010

Vilken tid det tog!

Det tog bra mycket längre tid än vad jag trodde att gå igenom barnens garderober. Flera timmar, tog det ... och resultatet blev 7 fulla papperskassar med för små kläder. Utöver dessa kassar, så flyttade jag även vissa kläder från Viktors garderob till Amandas. Jag var dock tvungen att fråga henne först ... om hon ville ha kläderna eller om jag skulle plocka bort dem ... och hon sa ja till de flesta kläder jag visade.
Skönt i alla fall att ÄNTLIGEN ha det gjort! Jag har ju tänkt ta itu med det länge, men nu blev det tillslut av! Så får det plats med nya kläder, om man skulle hitta nåt. ;-)
Viktor har ju precis fyllt år och fick en hel del kläder då, så han behöver nog egentligen inte annat än vinterkläder ... som jag tänkt hela tiden att vi ska köpa.
Fast Amanda skulle man kunna köpa lite till om vi hittar. Hon behöver egentligen både byxor och tjockare tröjor. Så behöver hon ju vinterkläder, hon också. Får se vad vi hittar. Hade tänkt skriva en slags inköpslista, fast jag har inte hunnit än.
Tiden har ju gått så himla fort idag ... sydde på förmiddagen, sen blev det lunch och efter det var jag till apoteket och till hälsokostbutiken. Sen tog jag ju itu med den där garderobsrensningen och efter det var det dags att fixa middag. Efter middagen hade jag egentligen tänkt packa inför Sverigeresan, men det hann jag inte. Var ju tvungen att sticka iväg till min sång efter att jag tagit reda på middagsdisken.
Men SEN ... sen, efter jag kom hem igen ... DÅ hade jag tid till att packa. Viktor skulle ju ha med sig handduk, schampo och judokläderna ... så det blev ju en full gympa-påse med bara sådant. Hans tävlingsdräkt är ju så tjock, så den tar ju så stor plats. Men ... det blev nog bra ändå.
Så lade jag fram kläderna som barnen ska ha på sig i morgon. Ja, mina egna kläder lade jag också fram. Blir ju tidig uppgång, så det är ju skönt att allt sådant är klart ... så det bara är att hoppa i kläderna när man vaknar.

Så nu är allt förberett inför Sverige-resan ... och i morgon bitti bär det av mot Stockholm. Ska snart lägga mig, eftersom vi ska upp så tidigt. Den här gången tänkte vi äta frukost hemma innan vi åker, eftersom det antagligen kommer blåsa en del. Då vill vi gärna inte äta på båten.
Hoppas vi får tag på bra saker när vi handlar ... och så ska det bli himla kul att se när Viktor tävlar. Vet inte när jag kommer uppdatera här nästa gång, men på söndag är vi ju hemma i alla fall ... så då lär jag ju åtminstone titta in hit.

Nu ska jag sova!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar