onsdag 13 oktober 2010

Sverige-resan planerad

Nu är det väl det mesta klart inför Sverige-resan i helgen. Blir ju inte riktigt som jag hade tänkt det, egentligen, men det blir ju billigare för oss på det här sättet i alla fall.
Varför då? undrar du kanske nu.
Jo ... maken pratade med Viktors judotränare idag och hon kan ju inte följa med på tävlingen själv och de andra som skulle med från judoklubben, var inte så pigga på att köra bil i Stockholm ... så därför kom de överens om att vi ska få ta en hyrbil när vi åker över på fredag morgon ... en sån där stor bil ... med plats för 9 personer. Den åker vi till Sverige med ... jag, maken och barnen. Sen har tränaren bokat hotell i Stockholm och dit kommer resten av judogänget sen sent på kvällen ... två tävlande och två följeslagare från judoklubben.
Sen åker vi allihopa tidigt på lördag morgon iväg från hotellet till tävlingslokalen i Haninge. Där ska vi vara senast klockan 9, då det är invägning för de två yngsta (Viktor och en till kille). Tävlingen börjar visst klockan 10.
Det är en lite äldre tjej (ungdom) som ska tävla också och för henne börjar det visst klockan 12.
Vet inte hur länge allt håller på sen. Det är ju första tävlingen vi åker till. Men vi har gott om tid, för färjan tillbaka går inte förrän klockan 20. Då packar vi in hela gänget i hyrbilen och åker hemåt. Så är det maken som ska köra ... och judoklubben står väl för det mesta av kostnaderna.

Idag fick Viktor ett märke som jag ska sy på hans tävlingsdräkt. Får nu se hur det går. Tog en bild på märket:


Så köpte maken en träningsdress också ... jacka och byxor ... som Viktor kan ha över kläderna. Det står Ålands judoklubb på jackan. Tog ju så klart bild på de kläderna också ... fast jag tog ju bara med mobilen, och eftersom det var lite mörkt, så blev det inga vidare bilder. Men ändå ...



Jag tycker dock det kommer kännas lite jobbigt att behöva ha en stor otymplig bil att åka omkring med i Stockholm. Menar på fredagen alltså, då det är tänkt att vi ska handla ... då det bara är vi i familjen. Dessutom är det väl inte lika bekvämt att sitta i en sådan bil som det är att sitta i vår egen bil. Men, men ...
Vi spar ju faktiskt en himla massa pengar på att göra på det här sättet ... och då kanske jag kan shoppa med lite godare samvete. ;-)

Så i morgon tänkte jag försöka gå igenom barnens garderober och se över vad som behöver inhandlas. Ska nog skriva en lista över allting också. Är ju så himla lätt att glömma annars.
Jag måste ju också sy fast det där märket i morgon ... och så packa allt vi ska ha med oss. Måste ju komma ihåg judodräkten, handduk och schampo till Viktor också.
Är nog tur att jag är ledig i morgon, för jag har en del att göra då, faktiskt.
Blir spännande i alla fall att åka på tävling. Har väl inte alltför höga förväntningar om det. Det är ju trots allt den första riktiga tävling som han är med i. Men det är ju en bra erfarenhet ... och det ska bli väldigt kul att titta på.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar