söndag 10 oktober 2010

Nu är vi färdigkalasade

Nu är allt kalasande äntligen slut och Viktors 10-års dag har firats färdigt. Jag tyckte det var ett väldigt smart drag att dela upp kalasen på två dagar. Nu slapp vi ju allt nojs och stök och fick istället två lugna spel-kvällar med lite fika och snacks till grabbarna ... plus Amanda, då.
Igår hade vi tre killar här ... Viktors bandkompisar ... och idag var det två killar hitbjudna. Det kändes precis lagom. Var inte så ansträngande för oss föräldrar och jag tror faktiskt att Viktor också gillade att ha det så pass litet.
Själv, så gillade jag dagens kalas bäst ... men det beror nog mer på att jag känner dagens kalasgäster bättre. Den ena killen är hos oss väldigt ofta och den andra killen har också varit hemma hos oss en del ... särskilt förut, när vi bodde på det förra stället. Dessutom känner jag mig mer samspelt med dessa killar. Svårt att förklara, kanske, men det känns mindre ytligt med de som var här idag. Gårdagens gäster är mer grabbiga, liksom ... och mer ytliga.

Igår kväll, fick vi ju dessutom besök av våra vänner från Järsö ... Amandas bästa kompis, Alexandra och hennes bror Emil (som ju är en väldigt nära vän till Viktor). Blev ju mer fika då, när de var här ... och lite popcorn.

Lite bilder från helgen:


Kalas 1

Kalas 1

Kalas 1

Bästa kompisar

Bästisar i likadana klänningar

Viktor och Emil
Kalas 2

Kalas 2

Kalas 2
Kalas 2
Kalas 2

Killarna som var här idag verkade ju VERKLIGEN trivas på kalaset i alla fall, för de var ju här så länge de bara kunde. Den ena fick ju skjuts, så han åkte när det passade hans föräldrar (tror de ringde strax efter 18). Men den andra killen cyklade, så han var här en bra bit över tiden vi hade satt ut på inbjudan. Men det gick ju så bra, så han fick ju vara kvar hur länge han ville. Men sen tänkte vi att det nog var bäst att han började cykla hemåt, så han kom hem innan det blev alltför mörkt. Det började ju skymma något och han hade visst inte ljus på cykeln ... så då fick han åka.
Så nu har vi i alla fall kalasat färdigt ... och i morgon är det skola och jobb igen. Fast den här veckan blir ändå en kort vecka. På torsdag och fredag är det Höstlov här, så då är barnen (och maken) lediga från skolan ... och jag har tagit ledigt från mitt jobb också. Så det blir jätte skönt! 
Jag börjar ju dock tidigt alla dagar fram till dess, eftersom en kollega har semester och den här gången var det min tur att sköta hans morgonjobb. Men skönt ändå att få ledigt sen. :-)







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar