tisdag 26 oktober 2010

Kvällsmöte

Idag blev det en lång arbetsdag ... ända till strax efter 19. Vi hade nämligen ett slags samarbetsmöte på jobbet efter att vi slutat för dagen. Eller på jobbet ..? Mötet hade vi ju på Arkipelag, i ett mötesrum, men det var ett jobb-möte, i alla fall.
Det är ju så i vår grupp att vi har en massa rutiner och saker som verkligen MÅSTE utföras vid vissa tidpunkter varje dag. Därför har vi svårt att avsätta två timmar under en arbetsdag, så då fick vi istället ta mötet efter arbetstid.
Anledningen till mötet, var väl för att vi fått rätt dåligt resultat på våra senaste personalnöjdhetsmätningar. Vill inte gå in på varför riktigt, men jag kan säga att de flesta i gruppen är rätt eniga om var problemet ligger ... och nu ÄNTLIGEN har de agerat från personals sida! Själv, har jag väl inga direkta problem med någon i gruppen. Jag är en sådan person som anpassar mig, som lyssnar, analyserar och avvaktar. Jag hetsar sällan upp mig, utan diskuterar sakligt och jag kommer sällan på kant med folk. Jag har lätt för att samarbeta och kommer överens med alla. Som en kollega sa idag ... "Det är omöjligt att bli arg på Åsa" ... och det stämmer nog ... särskilt på jobbet, men även i privatlivet. Jag blir oerhört förvånad om någon blir arg på mig eller om någon inte tycker om mig ... för jag brukar verkligen komma överens med de flesta.
Däremot kan jag ju bli irriterad å andra personers vägnar ... och jag kan tycka att andra personer blir orättvist behandlade och så. Men för egen del, så bryr jag mig väl inte så mycket. Visst har det väl hänt att jag blivit irriterad över något på jobbet, men det mesta skakar jag av mig rätt fort.
Hur som helst, så hade vi väl inga direkt höga förhoppningar angående mötet ... men jag tror nog att de flesta av oss blev rätt positivt överraskade. Hon som höll i mötet verkade se vari problemet låg ... hon verkade få exakt rätt uppfattning om situationen ... och mot slutet så stakade hon upp tre punkter som vi ska åtgärda tills vi ska ha ett nytt möte om tre veckor. Får se nu vart detta leder, men jag kände mig åtminstone väldigt positiv efter mötet. Det visar sig väl ...
Vi fick ju några konkreta första steg och åtgärder nu, i alla fall, så förhoppningsvis leder det till någonting riktigt bra. Just nu känns det bra, åtminstone!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar