lördag 2 oktober 2010

Superstolt och superöverraskad

Wow, vad jag är STOLT! Vi är ju nyligen hemkomna från konserten på Viktors skola ... en jätte rolig upplevelse ... och jag blev minst sagt förvånad.
Viktor är ju sångare i ett band, som heter Death Rippers ... fast nu har de inte repat något sedan i våras. De var med i en talangjakt i Maj, tror jag, och den vann de. De krossade allt motstånd, skulle jag vilja säga, och vann helt rättvist.
Hur som helst ... för några dagar sen så sa Viktor att han trodde att bandet skulle spela på konserten. "Linus sa det", sa Viktor (Linus är en annan bandmedlem). Jag blev ju lite fundersam då, eftersom de inte repat nåt ... inte på nästan ett halvår. Men Viktor sa att han kunde texten jätte bra. Det var "We will rock you" som de skulle köra. Fast sen sa han inget mer om det. Jag frågade några gånger, men han sa inte att de tränat nåt i skolan eller så ... bara sångerna de skulle sjunga med kören.
Men ... så i pausen idag, så fikade jag, Amanda och mina svärföräldrar med Linus pappa och syster och då lät det ju på honom som om bandet skulle spela. Jag satt väl mest tyst, för jag ville ju inte verka helt oförstående ... men förstod ju att Viktor kanske inte riktigt hade berättat allt.
Så blev det dags för den andra akten ... och mot slutet så kom Viktors bandkompisar fram och ställde sig vid sina instrument. De skulle då kompa till några tjejer som skulle sjunga. Viktor var då fortfarande kvar uppe bland de andra barnen.
Men ... när tjejerna sjungit klart, så kallade deras musiklärare fram Viktor och sa att han ju också hörde till bandet. Viktor fick en mikrofon ... och jag förstod ju då att han faktiskt skulle sjunga! Blev så klart jätte glad och stolt, men samtidigt väldigt förvånad ... och väldigt nervös.
Så framförde han "We will rock you" inför allihopa och han gjorde det verkligen jätte bra. I refrängerna så tog han även med sig pupliken, som en riktig stjärna. :-D

Manskören var också riktigt bra. De blåste i flaskor på ett otroligt imponerande sätt och var jätte duktiga ... och roliga. Barnen var också bra ... med flera duktiga solister.

Lite bilder från konserten:

Amanda väntar på att det ska börja

Manskören underhåller

Manskören

Viktor är redo att dra igång

Viktor sjunger "We will rock you"

Viktors band kompar

Alla barnen + kören sjunger avslutningslåten


Jag älskar ju sådana där föreställningar, så jag är helt klart nöjd med konserten. Var roligt att se och är sååå hemskt stolt över min snart 10-årige son.
Jag tror faktiskt att han hemlighöll deras nummer med flit ... för att jag skulle slippa bli så nervös i förväg och för att vi skulle bli överraskade. För överraskade, det blev vi verkligen.

3 kommentarer :