söndag 10 oktober 2010

Utvilad

I natt fick jag nog i alla fall tillräckligt med sömn. Jag lade mig tidigt igår kväll, eftersom jag var sååå hemskt trött. Somnade nog nästan med en gång ... och så vaknade jag vid 8-tiden i morse. Jag gick dock inte upp förrän vid 8.30 ... men det är ovanligt tidig uppgång för att vara en söndag morgon. Fast jag kände mig ju utvilad, så ...
Eftersom jag gick upp så tidigt, så har jag redan hunnit med en del ... har diskat en maskin och satt igång två tvättmaskiner (den ena är redan klar och upphängd och den andra håller på att köras just nu).
Annars har jag ju inte tänkt göra så mycket idag. Har nog mest tänkt ta det lugnt. Måste ju dock dammsuga, eftersom det blev rätt smuligt och popcornigt på golven igår ... så det måste ju bort innan det blir dags för kalas ikväll igen.
Så tänkte jag laga till en köttgryta nån gång under dagen ... så den bara är att värma sen när det blir dags för middag.
Idag är det en riktigt mulen dag, så då känns det extra skönt att bara vara inne och mysa. Ska väl dock bege oss ut en liten stund, i alla fall ... men mestadels så blir vi nog hemma.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar