lördag 9 oktober 2010

Kalasdag idag

I natt fick jag inte särskilt mycket sömn ... typ 5 timmar ... och jag behöver bra mycket mer, egentligen. Konstigt nog, så har jag ändå inte känt mig så mega-trött idag ... inte än åtminstone. Men tröttheten kommer väl smygande så småningom ... när jag har som minst tid att vara trött. Men, men ...
Annars har det varit en rätt aktiv dag. Jag och barnen städade hela förmiddagen. De var jätte duktiga, båda två ... och jag var också väldigt duktig! :-D Vi plockade undan, dammade, dammsög och skurade. Så nu är det fint i lägenheten.
Vi ska ju ha kalas för Viktor idag ... det första av två kalas. Det andra kalaset ska vi ha i morgon vid samma tid. Vi gjorde ju så i år att vi delade upp kalaset i två delar ... så några får komma idag och några andra får komma i morgon. Anledningen till att vi valde att göra på det sättet, beror dels på att vi inte har så stor lägenhet och det blir lätt stökigt med ett gäng 10-åriga killar. Sen är det en annan anledning också ... vissa av Viktors kompisar har lite svårt att komma överens med varann och vi ville undvika onödiga konflikter.
Viktor är ju lite av en kameleont ... han anpassar sig efter sitt umgänge. Därför är han bra kompis med de flesta ... ja, typ alla, skulle jag nog vilja säga. Men andra av hans kompisar är inte lika anpassningsbara. Av vad vi hört, så finns det vissa som inte alls funkar ihop. Det har visst varit mycket tjafs i klassen ... och när Viktor var på ett kalas för nån vecka sen (dit hela klassen var bjudna) så var det visst några killar som hade blivit utkastade. Viktor förnekade dock att det var så det gått till, men enligt en pappa i klassen, så var det på det sättet.
Så nu kom vi överens med Viktor om att vi bara skulle bjuda hit några få personer ... de killar som han är med mest (de i bandet + några till). Vi gillar inte stök, så då kändes detta lugnast för alla ... så nu blir det två, förhoppningsvis lugna, spel-kvällar. Viktor har ju fått två Wii-spel (Super Mario), så vi skrev i inbjudan att det skulle bli Super Mario-spelande ... och att de kunde gå iväg och spela pingis först om det var fint väder.
Får se nu hur det det går. Men det BORDE inte bli så jobbigt.

Ska väl gå och förbereda lite grejer om en stund ... fikabrödet, godis, snacks m.m.

2 kommentarer :

  1. hej!

    slinker in här med jämna mellanrum via mer-trafik. Vet du, i din header, bilden längst till höger. Oj va du är lik reese witherspoon där. Har du hört det förr?

    SvaraRadera
  2. Nej, det har jag faktiskt aldrig hört. Men kul att få höra sådant. :-)

    SvaraRadera