måndag 18 oktober 2010

Helt otroligt ...

... men jag lyckades faktiskt med att INTE gå upp den här veckan! Faktum är att jag till och med hade minskat 0,1 kg i vikt. Blev verkligen oerhört förvånad när jag såg siffrorna på vågen i morse. Jag var ju helt säker på att jag hade gått upp i vikt efter den här helgen i Stockholm. Åt ju på Mc Donalds två gånger (dock ersatte jag pommes friten med sallad vid det ena tillfället). Dessutom åt vi ju en rätt rejäl buffé på den där Kinarestaurangen nära hotellet ... och sen hotellfrukost i lördags. Utöver detta, så slarvade jag ju också en del i början av veckan ... då jag smygåt lite fikabröd som vi hade kvar sedan Viktors kalas.
Maten i övrigt, har jag väl skött rätt bra, men var ändå tämligen säker på att jag skulle ha gått upp ... så denna lilla viktminskning, var verkligen en rejäl bonus. Är nog inte ofta jag blir så glad över att ha gått ner 0,1 kg ... men den här gången var det en fruktansvärt glad överraskning.
Så nu är det bara att fortsätta på det här sättet ... och hoppas på en större viktminskning nästa vecka. Vill ju fortfarande gå ner ca 5 kg. Bara jag slipper en massa undantag (bjudningar, resor, firanden m.m.) så ska det nog inte vara några problem ... fast ofta kommer ju sådana där undantag med jämna mellanrum ... och då måste man ju tänka lite extra.
Nå ... jag har ju ingen brådska. Har ju satt mitt mål till nästa sommar, så jag tar det i väldigt lugn takt ... ingen press alls ... och går det fortare än så, så blir det bara en bonus. Det passar mig bra, det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar