lördag 30 oktober 2010

Ensam

Nu blev det tyst hemma ...

Amanda åkte iväg till ett kalas och pojkarna stack iväg till Finland. Viktor ska vara med på en judotävling i Helsingfors i morgon ... eller om det var i Vanda ... men det är åtminstone i Helsingforsområdet. Så maken följde med som deras ledare, eftersom ingen från judoklubben här hade passligt att följa med. Det var Viktor och två äldre tjejer som skulle tävla.
Egentligen skulle jag ju också vilja följa med och kolla på ... och stötta honom ... men det kostar så hemskt mycket att åka till fasta Finland och dessutom är tiderna heller inget vidare. Dit funkar väl rätt bra, men sen kommer de hem vid 4.30-tiden på måndag morgon ... inte det bästa, när det är jobb och skola sen på måndagen. Så nu fick jag bli hemma den här gången. Antagligen lär väl maken messa och uppdatera sin Facebook, så man lär ju få höra snart om hur det går i alla fall. Blir spännande!
Eftersom maken aldrig har tränat judo, så behöver de ju även någon kunnig judoka med sig. Därför har Viktors tränare kommit överens med Samuel Mäki om att han ska komma dit och coacha de Åländska tävlande. Han är Ålänning, men jobbar visst nu i Helsingfors ... och han är Finsk mästare i judo ... två år i rad till och med, tror jag. Så det är ju ingen dålig coach de får ... den bästa judokan i sin viktklass i hela Finland.

Så ... nu blir jag och Amanda ensamma hemma resten av helgen. Kan ju bli mysigt, det också ... med bara vi tjejer. :-) Får se vad vi hittar på.
Jag har planerat att vi ska äta lite gott ikväll ... sådant som de andra inte är så förtjusta i, men som jag och Amanda gillar. Det kan ju vara bra att passa på nu, när vi är ensamma.
Fast nu är hon ju inte hemma. Hon ville visst stanna kvar på kalaset en stund extra. Men de skulle skjutsa hem henne sedan ... typ när som helst. Vi har ju ingen bil hemma, eftersom maken tog den med sig till Finland.
Annars blir det väl antagligen mest att kolla på TV och äta gott, skulle jag tro ... och tända lite stearinljus, så vi får det RIKTIGT mysigt ... och i morgon vill hon nog sminkas lite Halloween-fin, för då är det ju Halloween.

Igår var förresten Viktor på ett Halloweenparty. Jag sminkade honom innan ... till en slags zombie ... eller nåt ...
Maken tog ett snabbt kort före han stack iväg ... fast bilden är inte så super, men jag kan lägga upp den i alla fall:
 
De hade visst dansat tryckare och lekt sanning och konsekvens på partyt ... tror det var första gången för Viktor. Men han hade nog tyckt att det var roligt ... säkert mer än han ville erkänna. ;-)

Nu kommer snart Amanda hem, men jag skriver kanske mer här lite senare ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar