tisdag 12 oktober 2010

Snart är det visst vinter

Fy, vad kallt det har blivit ute nu! Och kallare ska det visst bli. Hörde av en kollega idag att de sagt att vintern skulle komma till helgen. Får se hur det blir med det.
Blir nog i sista minuten som vi handlar vinterkläderna i så fall. Det är ju tänkt att vi ska åka till Sverige på fredag. Viktor ska ju troligtvis vara med i sin första judo-tävling på lördag och den går i Haninge, så då måste han sova i Sverige på natten för att hinna till invägningen klockan 9 på morgonen ... och då tänkte jag att vi kunde passa på att åka över på fredag morgon redan ... hela familjen ... och då handla lite nödvändigheter. Barnen har t ex inga vinterkläder för i år. Amanda förbrukade flera par täckbyxor den senaste vintern ... och det gjorde nog Viktor med, så nu behöver de nya. Jackor, har vi nog till Amanda, men kanske att hon ändå bör få någon till ... och kanske en overall också. Får väl lite se vad som finns.
Viktor behöver både byxor och jackor ... eller åtminstone 1 vinterjacka, behöver han. Så behöver de nya vinterkängor också. Tror att båda har haft sina skor i två vintrar nu redan, så nu VET jag att skorna är för små i år.
Sen borde vi väl kolla på mössor också ... lite tjockare modeller ... och kanske strumpbyxor till Amanda.

Själv, skulle jag egentligen också vilja ha en ny vinterjacka. Den senaste vintern, så fick jag gå i min JÄTTE stora jacka ... som jag köpte när jag väntade Amanda. Den är verkligen riktigt stor ... som en stor, tjock klänning nästan ... och nu väger jag ju dessutom lite mindre än förra vintern, så nu kommer den väl kännas ännu större.
Bild på mig från den senaste vintern
Jag hade ju egentligen en annan täckjacka ... en mycket nyare och MYCKET snyggare. Men dragkedjan har gått sönder på den, så jag kan inte stänga den ... och går det inte att stänga, så går den inte att använda. Jag är så frusen, så jag skulle aldrig kunna gå med öppen jacka mitt i vintern.
Så jag hoppas jag får tag i en ny jacka nu ... till ett rimligt pris. Annars blir det till att dras med det stora "tältet" igen.
Ska nog kolla efter en ny mössa till mig också ... och kanske nya vantar ... och så behöver jag nya strumpbyxor.

Kanske jag måste ta på mig mina vinterkängor när vi åker till Sverige? Blir det kallt ... så som kollegan sa ... då lär det ju nästan vara nödvändigt.
Hua ... vill egentligen inte alls ha vinter än. Det kan komma sen ... runt 1:a Advent eller så. Då kan det bli kallt och snöigt ... så man får lite mysig julstämning. Sen kan det vara vinter till den 1:a Januari och efter det får snön gärna försvinna, för då vill jag ha vår.
Men, men ... det är ju bara önsketänkande. Barnen tycker ju det är lite kul med snö, i alla fall ... även om Amanda tyckte att den senaste vintern var ALLDELES för lång.

Med nya vinterkläder, så kommer vi ju i alla fall vara lite mer förberedda ... och redo att ta emot den kommande kylan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar