måndag 11 oktober 2010

Måndagstrött

Sedan jag började skriva i den här bloggen, så har jag märkt en sak ... jag är VÄLDIGT ofta trött på måndagar ... nästan varenda vecka, typ. Hm ... det kanske inte är bra att vara ledig, eftersom man blir så slut av att jobba igen efter två dagars ledighet. ;-)
Idag är det ju samma sak ... jag är verkligen jätte trött ... och orkar knappt lyfta armarna. I och för sig så har jag faktiskt haft hemskt mycket att göra på jobbet idag också ... har ju fått göra mitt eget jobb + att jag fått göra två andra personers jobb också ... ja, inte allt deras jobb, utan delar av det. Så dagen gick verkligen i-ett.
Dessutom fick jag ju mens idag, så jag har värsta mensvärken för tillfället. Kanske inte konstigt då att man känner sig så slut?
Tur att jag bara har två arbetsdagar kvar att jobba den här veckan. Ska bli skönt att få vara lite långledig sen! Så är man väl förstås ännu tröttare nästa måndag. Haha!

För en stund sen så gjorde jag i ordning en matsäck till Amanda ... en smörgås med lördagskorv, ost, sallad, tomat och gurka, som jag plastade in i plastfolie och så lade jag dit en chokladmuffin också. Så lade jag allt i hennes Hello Kitty-matlåda och satte det i kylskåpet tillsammans med en liten safttermos. De ska nämligen ha picnic på skolan i morgon och man FICK faktiskt ha bakverk med sig, sa Amanda ... fast bara EN, t ex en bulle, en pajbit, en muffin m.m. ... inte flera olika. Amanda sa att hon hade frågat fröken om det flera gånger. Hon är ju så ordentlig och vågar inte göra fel. Så nu har vi förberett för picnicen. Jag börjar ju tidigt i morgon, så jag hinner inte fixa det innan jag ska iväg. Därför gjorde jag det nu i kväll och satte in det i kylskåpet ... så hoppas jag att hon får det med sig till skolan i morgon. Jag är ju inte hemma när hon går, men Amanda är ju så noga med saker, så hon kommer nog ihåg.

Nu blir det strax Halv åtta hos mig och sen Biggest Looser ... så blir det väl strax läggdags efter det. Är riktigt trött, känner jag ... riktigt måndagstrött.

2 kommentarer :

  1. Samma här...
    Såå ZZzZZZzzzZZ!! ½ 8 hos mig är bra :)

    /Kram från mig i Höst ☼
    Psst...Hälsa alla ja' känner..........

    SvaraRadera
  2. Kram till dig också, Annmi. Så roligt att "se" dig tassa här! :-)

    SvaraRadera