torsdag 28 oktober 2010

Klassträff med Viktors klass

Ikväll var vi på klassträff med Viktors klass, så den här veckan blev det ingen sång för mig. Jag tycker det är viktigare att vi går på sådana här saker, hela familjen ... och jag älskar ju trots allt sådana här sammankomster.
Hur som helst, så var vi på Ålands Museum. Först fick vi en guidad rundvandring. Sen blev det tipsrunda och efter det blev det fika och så slutligen filmvisning.
Var riktigt trevligt och blev en lugn tillställning. Inte nåt tjafs eller hög volym, utan barnen skötte sig alldeles utmärkt ... och föräldrarna också. :-D
För att spinna vidare på vad jag pratade om igår, så märker jag även här en enorm skillnad mot tidigare. När Viktor gick i 1:an (2007-2008), så kände jag mig så utanför på sådana här träffar. De flesta föräldrar tyckte jag verkade så himla ytliga ... och sååå olika mig. Jag hade svårt att prata med de andra ... och höll mig mest tätt ihop med maken ... eller så pratade jag med någon pappa. Mammorna kunde jag inte med alls ... de flesta åtminstone. Jag kände mig verkligen oerhört annorlunda mot de andra ... och kände inte att jag kunde diskutera på samma sätt. Jag VILLE ju ändå vara med ... och LYSSNA på andra ... men jag kände mig verkligen oerhört utanför.
Men nu ... nu upplever jag inte alls de andra föräldrarna som ytliga. Nå ... det finns kanske några undantag, förstås ... men överlag, så är de flesta föräldrarna rätt vettiga, faktiskt. Nu kan jag faktiskt prata med dem ... även med mammorna ... och jag VÅGAR verkligen prata nu.
Jag antar ju att det inte är de andra som har blivit mindre ytliga, utan det är nog snarare jag som blivit mer öppen ... och kanske är det JAG som istället har blivit mer ytlig?
Nja ... tror knappast man kan kalla mig för ytlig. Jag är nog och förblir en väldigt jordnära person. Tror snarare att jag blivit mer självsäker och att det är därför som jag funkar bättre nu i sådana här sammanhang. Inte mig emot, för jag älskar verkligen att känna mig så här lugn och säker på mig själv ... utan någon ångest eller oro. Känns jätte skönt!

1 kommentar :

  1. Hej !
    Om du fick välja att vinna ett helt valfritt plagg ifrån Mahingo.com , vad skulle du välja då ?

    Tala gärna om det för mig så kan du få vad du önskar:
    http://moonzanna.se/2010/october/tavla-om-en-onskevist-ifran-mahingocom.html#comment

    SvaraRadera