lördag 9 oktober 2010

Ingen bra dag för Amanda

Idag var nog ingen vidare dag för Amanda. Hon verkade väldigt ledsen ... över allt möjligt. Det var fel mat (som sen blev rätt, eftersom hon åt upp nästan allt och älskade det ;-) ) och så var hon ledsen över att vi ska städa imorgon. Sen blev hon snurrig på gymnastiken. Hon sa dock ingenting till tränarna, men jag såg det på henne, så jag vinkade henne till mig så fick hon komma och dricka vatten ... och efter det så klarade hon av att fortsätta en stund till. Fast tydligen var det inte bara snurrigheten som var felet med gymnastiken idag. Efteråt så berättade hon gråtandes att hon hade fått ont när de skulle tänja på benen och så sa hon att hon inte ville hålla på med gymnastik längre.
Ändå hör ju Amanda till de bästa i hennes grupp ... hon är otroligt vig (går nästan ner i spagat och split) och hon är stark och har bra balans ... är bra på att hjula och slå kullerbyttor ... ja, det mesta är hon faktiskt bra på ... och det vet hon nog om, egentligen. Men ... hon hade ingen vidare bra dag idag och så blev hon väl lite rädd när hon fick så ont och när hon blev snurrig. Sen är hon ju så snäll också, så hon vågade inte säga nåt till tränarna ... men till mig så beklagade hon sig efteråt.
Så sa hon att hon vill sluta med gymnastiken, trots att hon nästan precis har börjat. Så frågade hon: "MÅSTE man hålla på med någon idrott?" Nej, det måste man ju så klart inte ... och egentligen kan jag väl inte motivera henne så mycket till det, heller, eftersom jag själv aldrig idrottade. Jag gick på nån slags barngympa när jag var 3-4 år och sen gick jag på vanlig gymnastik 1 gång när jag gick i 1:an, men jag gillade det inte, så jag slutade efter första tillfället.
Jag höll ju på med musik istället och det kommer Amanda också få göra ... det är ju tänkt att hon ska få söka till musikinstitutet i vår. Vi missade ansökningstiden i våras, så nu får vi vänta till nästa läsår. Här är det ju så att man har ett praktiskt antagningsprov för att komma in på "musikskolan". Fast det är nog inte så svårt. Man ska visst klappa i takt, härma toner som de spelar upp och så sjunga en egenvald sång. Det borde inte vara några problem för Amanda att klara det. Hon VILL ju gå på sång. Så ... vi får väl se till att inte missa antagningstiden i vår. Antagligen får väl Viktor också söka då. Han vill nog det, han också.
Kanske var Amandas deppighet idag bara tillfällig ... och att hon visst vill fortsätta med gymnastiken ett tag till. Men det visar sig väl. Nu är det uppehåll i två veckor, så då har hon ju lite tid på sig att fundera.
Man vill ju heller inte tvinga barnen att hålla på med något som de verkligen inte vill. Det brukar sällan bli bra om man gör på det sättet. Så ... vi får väl se hur detta slutar.
Inte nog med all annan depp idag ... nu åkte dessutom hennes favorit i Idol ut. Det vet hon dock inte om än, eftersom hon sover ... fast imorgon får hon ju reda på det. Tror dock jag väntar med att säga nåt om det till EFTER att vi städat. Kanske blir lite svårt att få henne till det annars.

Nä, nu blir det läggdags för mig också. Natti!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar