lördag 10 juli 2010

Tog mig visst vatten över huvudet

Jag tog mig visst vatten över huvudet när jag lovade att sy en bärsele till Amandas docka. Det har ju typ tagit mig hela dagen och inte är jag klar än heller. Har väl inte sååå mycket kvar längre, men ändå för mycket för att jag ska orka fixa klart det ikväll. Jag avbröt när det var dags att göra middag ... och då var klockan ca 18. Hade suttit nästan hela dagen med det där projektet, så jag var ju helt slut.
Det var ju en himla tur ändå att vi städade INNAN jag började sy. Annars hade det väl inte blivit nåt städat alls idag. Men städade, det gjorde vi ... och hyfsat fint, det blev det ... och barnen var sååå duktiga ... särskilt Viktor, som dammtorkade överallt. Så nu är lägenheten i rätt hyfsat skick igen. :-)

Till middag idag, så blev det supergod hemgjord pizza ... degen blev fantastiskt god den här gången ... och så gjorde jag, som vanligt, min goda tomatsås. Så hade vi på Västerbottenost, färska champinjoner, skinka, oliver ... och så hade maken fått tag på buffelmozzarella, som vi också hade på. Det blev verkligen otroligt gott! Inte så nyttigt, dock. Men ... det är ju ändå lördag.

Nu blir det till att slappa resten av kvällen ... och samla krafter inför morgondagens slutspurt i sömnadsprojektet. Jag SKA bli färdig imorgon!
Sen vill jag ju gärna hinna ut en stund imorgon också ... lite längre än ut på balkongen, vill säga.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar