lördag 10 juli 2010

Dagens schema

Idag är det städning som står på schemat. Inte för att man har nån direkt lust att städa när det är nästan 30 grader inomhus. Då vill man ju hellre vara ute ... ute och njuta av det vackra vädret ... ute och njuta av solen.
Men jag känner att det börjar bli dags nu. De senaste veckorna har jag inte städat mycket mer än lite dammsugning vid behov, så nu är lägenheten i stort behov av att dammtorkas ... och lite glasytor och speglar behöver putsas också ... så det tänkte vi ägna oss åt idag.
Har jag tur, så hjälper Viktor till med att damma. Det gjorde han sist och var riktigt duktig på det ... utan att gnälla över huvud taget. Själv, så hatar jag verkligen att dammtorka. Det är det värsta med hela städningen. Så då är det skönt om man kan få hjälp med det ... så kan jag göra annat ... som att dammsuga, putsa speglar och rengöra toaletten. Så ... vi får väl se hur mycket hjälp jag får.
Sen har jag lovat Amanda att försöka sy en bärsele till hennes docka efter att vi städat. Har ett trasigt lakan, som jag sa att man kanske kan använda. Inte för att jag har nån aning om hur man ska göra, men det löser sig nog på nåt sätt. Tänkte det var bättre att försöka fixa en i tyg, istället för att Amanda skulle försöka få till en av papper. Hon är väldigt uppfinningsrik och lyckades faktiskt göra en helt användbar ryggsäck av papper och snören här om dagen. Men ... det är ju inte särskilt hållbart ... så därför tänkte jag att jag skulle försöka hjälpa henne den här gången.
Inte har vi ju någon symaskin, så jag tänkte sy för hand. Det borde väl inte bli så mycket ändå, så det är nog tillräckligt att bara använda nål och tråd. Inte har jag nåt mönster att följa heller. Är inte så förtjust i att följa mönster eller gå efter ritningar. Jag testar hellre själv och märker om det funkar eller inte. Så ... vi får se hur det går ... om jag får till nån bärsele ... eller om det bara blir pannkaka av alltihop.

Så ... nu är det bäst att sätta igång, så inte hela dagen har gått utan att jag fått nåt uträttat över huvud taget.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar