torsdag 8 juli 2010

Jag är tydligen vacker ... enligt vissa, i alla fall

Igår kväll kollade Amanda på TV och så såg hon en söt tjej där ... i typ 20 års åldern, skulle jag gissa. Då sa Amanda: "Tänk om jag kommer se ut som henne när jag blir stor". Då frågade jag om hon tyckte tjejen var fin ... och Amanda nickade.
Då sa jag: "Du kanske kommer se ut som mamma när du blir vuxen ..."
Varpå Amanda utbrast: "JAAAAAA!" och log brett. Så fortsatte hon ... "Du är ju JÄTTE vacker!"
Haha. Kul att någon tycker på det sättet, i alla fall ... och undrar just hur länge hon kommer fortsätta tycka att jag är vacker. Gulle-Amanda! :-)
Konversationen var dock inte slut där, utan Amanda fortsatte ... "Eller som min mormor? Hon var också jätte vacker när hon var ung!" 
"Ja, kanske det." svarade jag.
Jag har ju scannat in lite gamla bilder på bl a mamma ... och jag antar att det är den här bilden hon syftar på:






Den här bilden togs långt innan jag föddes. Antagligen någon gång i början/mitten av 60-talet ... när mina syskon var små.

Fast jag tror det är mer sannolikt att Amanda kommer likna mig mer än vad hon kommer likna mamma, för Amanda är väldigt lik mig ... det brukar alla säga ... och jag är inte särskilt lik min mamma.

Jag tyckte bara det var lite roligt att Amanda blev så glad över tanken att hon kanske kommer se ut som jag en dag.



1 kommentar :

  1. Barn är så härliga med sina spontana kommentarer. Det de säger kommer verkligen från hjärtat.

    /Sofie

    SvaraRadera