måndag 19 juli 2010

Jätte trött

Idag blir det ett väldigt kort inlägg. Jag är så sjukt trött och ska lägga mig snart. Har inte alls hunnit med allt jag skulle idag.
Tidigt i morse så kom ju min familj hem igen ... till min stora glädje! Men ... sen hade jag ju lite svårt att somna om efter att jag fått krama om dem ... och dessutom hade jag lite svårt att somna igår kväll också ... så det blev nog inte särskilt många timmars sömn i natt.
Stackars min semestervikarie! Jag tror inte att jag var någon särskilt bra eller engagerad lärare idag, när jag fått så lite sömn. Hoppas han fattade någonting av vad jag berättade. Sen lät jag honom göra mer än vad jag brukar låta sommarvikarier göra den första dagen. Men ... han har ju varit i vår grupp tidigare ... bara inte på just mitt jobb ... så han känner ju till en del och därför kände jag väl att jag kunde låta honom leta mer själv efter saker och personer. Men nu i efterhand, så känner jag att jag kanske lät honom tänka lite väl mycket själv. Finns ju risk för att han då inte kommer göra på MITT sätt, utan hittar på ett helt eget sätt att jobba ... och HU vad hemskt det skulle vara. SOM om jag ens märker det när jag är på semester, liksom. ;-) Det kanske bara är bra för mig att jag släpper kontrollen lite mer.
Nu ska jag i alla fall lägga mig ... så kanske jag blir mer pigg och utvilad till i morgon ... så jag förhoppningsvis känner mig som en bättre instruktör än vad jag känt mig som idag. Vill ju att han ska lära sig allt så snart som möjligt ... så kanske jag kan gå lite tidigare på semester på fredag. Hoppas, hoppas, hoppas!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar