fredag 30 september 2011

Dag 30 - Min drömresa

Så har jag kommit till listans sista dag ... och ämnet för dagen är Min drömresa. Det är egentligen inte helt lätt. Jag älskar att resa och det finns massor av ställen som jag skulle vilja besöka.
En önskeresa vore ju dock att åka med hela familjen till USA och vara där i typ tre veckor. Jag och maken har ju varit till Las Vegas två gånger (2006 och 2007), men Las Vegas är ingen stad för barn. Det är ett nöjesfält för vuxna ... som jag förvisso älskar ... ett fantastiskt, overkligt vuxenparadis. Men jag skulle inte välja att ta med mig barnen dit. Nej, då finns det andra ställen som lämpar sig bättre.
Barnen vill ju också till USA. De ser ju mycket på amerikanska program och är likt mig och maken väldigt fascinerade av det amerikanska samhället och den amerikanska stilen ... och skulle sååå gärna vilja resa dit.
Det skulle verkligen vara urhäftigt att göra en sån där långresa till USA ... och då åka runt till lite olika ställen ... och se allt det där som man bara sett på TV tidigare. Både historiska platser och nöjesfält så som Disneyland eller Universal studios. Det vore verkligen otroligt häftigt ... och nog en dröm för oss alla.
Det kostar dock fruktansvärt mycket pengar att göra en sådan resa med hela familjen, men någon dag så hoppas jag att vi ändå kan få tillfälle att förverkliga den drömmen.

Bild från när vi var vid Hover Damm under vår Las Vegas-resa 2007

Sen finns det ju en massa andra resor som också vore häftiga att göra ... Asien, har jag till exempel aldrig varit i. Kina eller Japan vore kul att besöka. Även Västindien vore kul att resa till. Kanske en slapparresa till Barbados? Ja, det finns mängder av ställen jag skulle vilja resa till ... och hoppas att man hinner åka till så många som möjligt under livet. Jag älskar att resa!

Så ... nu har jag klarat av min månadslista ... i tid, till och med. ;-) Jag har ju dock inte haft så mycket varken ork eller tid att skriva om så mycket annat den senaste tiden, så jag får väl ta igen det nu efteråt. Men det får bli en dag jag har ork ... och lust. Nu har jag ju bloggat alla dagar den senaste månaden, så kanske det blir någon dags paus nu.
Nå ... det visar sig ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar