torsdag 22 september 2011

Dag 22 - Det här upprör mig

Egentligen är jag nog en person som blir upprörd ganska lätt ... över allt möjligt, faktiskt. Jag kan bli upprörd över om jag glömmer handla någonting eller om barnen har glömt kvar något i skolan. Jag kan också bli upprörd över folk som parkerat fel eller om folk inte skjuter in vagnarna ordentligt på affären (har hänt åtskilliga gånger att jag har fått skjuta in andra personers vagnar).
Jag kan också bli upprörd om något TV-program jag sett fram emot blir inställt. Då kan det ibland nästan kännas som om världen ska gå under. Löjligt! Ja, jag vet! Men jag blir upprörd väldigt lätt ... och man behöver nog inte se så allvarligt på det alla gånger. ;-)
Men så blir jag ju såklart också upprörd över mer allvarliga saker ... orättvisor, till exempel. Jag hatar när folk blir orättvist behandlade ... både mig själv och andra. Rätt ska vara rätt, liksom. Oavsett vad det gäller, så tycker jag att rättvisa ska skipas.

Sen blir jag ju självklart upprörd när jag hör talas om barn som misshandlas eller om de får en oerhört kränkande behandling. Misshandel, över lag, är ju nåt som upprör. Djurmisshandel, räknas ju också in i det ... att man kan ge se på någon som är helt försvarslös. Det är så hemskt.
Det finns så mycket hemskheter i världen ... en massa brottslighet ... och den världen är så långt ifrån min egen ... och upprör mig nåt oerhört.
Ja, det finns som sagt, många saker som upprör mig. En del saker upprör mig på RIKTIGT, medan andra saker upprör mig lite mer på "låtsas", som man mer får ta med en nypa salt.

I MORGON - DET HÄR FÅR MIG ATT MÅ BÄTTRE

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar