måndag 26 september 2011

Dag 26 - Mina rädslor

Min allra största rädsla är väl att det skulle hända barnen någonting ...  eller att något skulle hända min man. Det värsta vore nog att de blev allvarligt sjuka eller att de skulle dö ifrån mig. Det är nog bland det värsta som skulle kunna hända ... och något som skrämmer mig oerhört mycket.
En annan stor rädsla, är nog rädslan för att bli övergiven ... ifall maken skulle lämna mig ... eller ifall han skulle vara otrogen. Det skulle ta fruktansvärt hårt på mig ... och förhoppningsvis kommer det ju heller aldrig hända.
De senaste åren har jag även börjat känna mig lite rädd för att åldras ... rädd för att jag blivit för gammal för en massa saker och för att bara hamna i samma gamla hjulspår för resten av mitt liv och att allt man borde ha gjort aldrig blev gjort medan det fanns tid. Att man blivit för gammal för att leva och uppleva och att man borde ha levt mer medan man var ung. Den rädslan har vuxit sig allt starkare och har lett till många personliga funderingar över hur jag lever och vad jag egentligen vill göra med mitt liv.

Sen är jag ju rädd för småsaker också ... men då handlar det inte om riktiga rädslor, anser jag ... inga sådana stora saker som jag klassar som riktiga rädslor. Därför ids jag inte ens nämna dem här.

I MORGON - MIN FAVORITPLATS

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar