måndag 12 september 2011

Gofika-överraskning!

Idag fick jag mig en riktig överraskning när jag kom hem från jobbet. Det hade kommit ett tjockt brev till mig och innehållet i brevet var detta:



Ett paket med Chokladterapi från Göteborgskex. :-) Jag anmälde ju mitt intresse på Gofikas Facebooksida ... mitt intresse av att få hem ett paket med kakor att prova. Man kunde anmäla intresse för antingen chokladsmak eller bärsmak och eftersom jag älskar choklad, så valde jag ju självklart detta. Jag trodde ju dock att jag inte hade blivit utvald att få provsmaka eftersom jag inte hade fått något mail om saken, vilket de sa att man skulle ha fått. MEN ... nu kom jag ju på orsaken till detta. Jag kollade i min skräpkorg på Gmailen och mycket riktigt - där fanns mitt Gofika-mail! Så jag hade tydligen visst fått meddelande om att kakorna var på kommande.

Hur som helst ... efter att jag kommit hem från föräldramötet för dotterns klass, så satte jag på kaffe och sen provsmakade vi de goda kakorna. Faktiskt, så tyckte jag verkligen att de var jätte goda. Storleken var helt perfekt ... lite större än andra sorter, men ändå inte FÖR stora. Konsistensen var fantastiskt bra, tyckte jag, för de var oerhört spröda ... inte sega och inte för hårda, utan lagom. Smaken var väldigt chokladig ... fullt av goda chokladbitar och dessutom var det ett chokladlager på hela undersidan. Jag tyckte det här var en oerhört bra choklate-cookie och skulle absolut kunna tänka mig att köpa den här om jag var ute efter att köpa en sådan här typ av kaka. Absolut jätte bra! Dessutom kan man ju testa sig på att baka dessa själv, för receptet stod på förpackningen, vilket ju också är ett jätte stort plus!

2 kommentarer :

  1. Vem vill inte ha lite go-fika i brevlådan!?:)

    SvaraRadera
  2. Nä, vem vill inte det? :-D Sån post tar jag gärna emot lite oftare. ;-)

    SvaraRadera