tisdag 6 september 2011

Dag 06 - Min dag

Återigen ett rätt enkelt tema att skriva om. Finns nog rätt många "min dag-inlägg" i den här bloggen, skulle jag tro ... och de är ju egentligen rätt tråkiga. Men ändå blir det ju att man skriver om dagen som varit med jämna mellanrum ... ja, rätt ofta till och med.

Hur som helst ... just den här dagen har väl varit lite lite extra tråkig. Det är ju vardag och inget speciellt har väl hänt. Jag vaknade före väckarklockan larmade eftersom min mans telefon ringde en stund före ... och då hade han precis blivit väckt mitt i en dröm som han genast ville berätta om innan han glömde bort den. Nå ... det var ju egentligen bara 5 minuter tidigare än vanligt, så det blev ju inte så mycket förlorad sömn ändå.
Sen var det väl en vanlig morgon ... väckte barnen, fixade frukost, fixade barnens packning till skolan och så sa jag hejdå till Viktor när han skulle iväg till bussen.
Amanda skulle ha skolfotografering idag, så jag var ju tvungen att göra i ordning henne lite extra. Därför kom jag ju iväg lite senare till jobbet i morse ... fast jag hann ju ändå i tid.
Sen jobbade jag hela dagen ... en vanlig jobbdag. Till lunch blev det en lite väl salt tacosoppa och efterrätten bestod av äppelpaj med vanilsås. Äppelpajen var verkligen riktigt mumsig, även om äpplena var lite väl mosiga. Fast gott var det.
Idag var det även personalmöte, så pga det hann jag inte få något eftermiddagskaffe idag. Vi brukar annars ha med oss kaffe till mötet, men ingen hade hämtat idag, så då fick jag bli utan.

Efter jobbet, så gick jag förbi affären en snabbis för att köpa hem lite grejer. Eller lite ... kassen blev jätte tung. Sen skyndade jag mig hem för att sätta på radion. Min man skulle vara med på Radio Åland klockan 17, hade han ringt och sagt till mig. Direktsändning skulle det vara och det var jag ju bara tvungen att lyssna på. Jag lyssnade på radion samtidigt som jag lagade mat.
Till middag blev det jasminris med nån slags kyckligwokgryta, typ. Blev riktigt gott och maten hann precis bli färdig till maken kom hem.

Efter middagen stack Viktor iväg till en kompis, maken stack till ett möte och jag började att vika tvätt. Amanda gick även hon iväg ett tag, men ingen av hennes kompisar var hemma, så kom hon hem igen och kollade på TV.

För en stund sen så duschade jag och nu ska jag snart se Halv åtta hos mig och därefter Idolaudition. Så ska jag väl lägga barnen emellan de två programmen också. Sen tänkte jag lägga mig tidigt ikväll, för jag ska upp tidigt i morgon bitti.

I MORGON - MIN BÄSTA VÄN

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar