torsdag 8 september 2011

Dag 08 - Om jag fick tio miljoner

Ja, då skulle livet ändras rätt radikalt, skulle jag tro.
Först skulle jag väl fira riktigt ordentligt ... med god mat och dryck ... en något mer exklusive middag än man i vanlig fall äter.
Så skulle jag nog ta mig en ordentlig funderare ... tillsammans med maken ... på hur vi ska spendera dessa pengar. Vad är vettigast att göra?
Antagligen skulle en hel del av pengarna placeras ... så att man kan leva på dem under en lång tid ... utan att vara i behov av någon ytterligare inkomst. Då skulle jag nog direkt säga upp mig eller begära tjänstledigt åtminstone och därefter skulle jag istället kunna studera.
Nytt boende, skulle vi garanterat skaffa. Då skulle man ju kunna köpa en bostad ... en bostad som man verkligen vill ha.
Så skulle jag nog förnya min garderob också ... en massa nya, snygga kläder ... och skapa mig en helt ny stil. Det vore hur häftigt som helst. Ja, resten av familjen skulle väl också få lite nya kläder. ;-)
Så skulle vi självklart resa också. Hela familjen älskar att resa, så då skulle vi ju kunna planera för en ordentlig drömresa. Det vore verkligen helt fantastiskt!
Kanske man skulle skänka lite pengar till våra släktingar också.


Ja, tio miljoner skulle verkligen göra en stor skillnad. Det finns hur mycket som helst som man vill ha och det finns hur mycket som helst som man vill göra. Tror nog att man borde göra en ordentlig budget, så man inte slösar bort allt på oväsentligheter. ;-)

I MORGON - MIN TRO

2 kommentarer :

  1. Om jag vann 10 miljoner skulle jag bara göra det jag ville , tänk vad man skulle njuta av livets fina sidor, umgås med familjen , resa , köpa vad man vill när man vill,skaffa ett jobb som man verkligen älskade, resa och hälsa på dig =)

    SvaraRadera