måndag 12 september 2011

Dag 12 - I min handväska

Egentligen så tycker jag inte att jag har nästan någonting alls i min handväska, men ändå är den alltid alldeles för tung. Fattar inte hur den kan väga så mycket trots att den nästan är tom. :-D
Innehållet varierar ju förstås en del, men vad som alltid finns där, är i alla fall min plånbok. Sen brukar jag även ha några bindor i väskan (ifall man får oväntat besök ;-) )... och nycklar finns också där ... hemnycklar och bilnyckeln. Ibland ligger mina solglasögon där också (om jag har några ... och nu har jag ett par som jag köpte i somras). Plåster brukar jag också för det mesta ha och just nu har jag faktiskt även sårtvätt som vi köpte en gång när vi var på resa.
Ett läppstift, har jag också ... mitt favoritläppstift. Använder sällan läppstift, men OM jag tar på mig läppstift så är det just DET läppstiftet jag använder ... och då är det ju bra att jag vet var det finns.
Har även en förpackning med Läkerol Dents i väskan, som jag tar ibland efter lunchen på jobbet.
Ibland har jag också näsdukar i väskan, fast just nu har jag inga. De tog slut under vår senaste resa.

Ja, det var väl typ innehållet i min handväska. Sen brukar jag ju ibland få bära makens plånbok, nycklar, mobil och andra grejer som han inte vill bära själv när vi är någonstans och han saknar fickor, för då är det ju JÄTTE praktiskt att jag har en så stor väska. Kameran brukar jag också få ha där ibland.

I MORGON - DEN HÄR VECKAN

2 kommentarer :

  1. Fin blogg!
    kolla gärna in min blogg,
    läs om kampen mot sjukdomen
    och mina upp och ner gångar.

    ska även ha frågestund så du får
    gärna fråga något ifall du undrar något,
    vad som helst. :)

    kramar

    SvaraRadera