torsdag 15 september 2011

Dag 15 - Mina drömmar

Nu är jag ju så himla trött så jag orkar inte bli så långrandig i det här inlägget. Men NÅGOT ska jag väl kunna knåpa ihop i alla fall.

Mina drömmar ... ja, vad drömmer jag egentligen om? Jag drömmer väl mest om att få leva ett lyckligt liv ... ett lyckligt liv tillsammans med mina kära.
Sen drömmer jag om att vi ska kunna göra många roliga resor tillsammans. Vill ju bland annat göra en USA-resa med hela familjen så småningom ... en längre sådan.
Sen är det väl klart att jag önskar att ett botemedel mot MS hittas ... och att man blir frisk från detta en dag. Denna önskning är dock inte särskilt prioriterad för mig, för jag inser att det är alldeles för långt kvar tills forskningen har kommit så pass långt.
Yrkesmässigt, så har jag väl också drömmar. Jag jobbar ju mest på mitt jobb för att det är enkelt. Jag trivs jätte bra och så får jag lön ... och det finns bra många värre jobb. Fast det är klart att det egentligen inte är något drömjobb. Mitt absoluta drömjobb vore egentligen att bli låtskrivare. Det skulle vara otroligt kul. Jag tror inte att jag skulle klara av att vara sångerska. Det är heller inget liv som jag skulle vilja leva ... turnélivet. Jag vill ju vara med min familj, ju. Men låtskrivare skulle passa mig bra.
Sen har jag alltid drömt om att bli författare ... och den senaste tiden har faktiskt den drömmen börjat blossa upp igen. Jag skrev ju mycket när jag var yngre, men sen slutade jag. Jag började skriva låtar istället ... och nu skriver jag mest bara i bloggen.
Sen har jag ju annars funderat en del på att jag skulle vilja utbilda mig ... och bli någonting "riktigt". Jag vet bara inte VAD. Det är ju inte lätt att hitta utbildningar när man inte vet vad man vill bli. Psykologi är jag rätt intresserad av. Även historia och musik. Dietist, har jag också varit lite inne på. Fast jag vet inte ... är ju inte så lätt nu när man har jobb och familj heller.
Sen har jag ju en annan dröm också ... fast den är rätt hemlig och ingenting som jag vill berätta om här. ;-)

I MORGON - MINA INTRESSEN

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar