söndag 18 september 2011

Dag 17 - Mitt favoritminne

Det jag direkt kommer att tänka på, är den kvällen när jag och maken blev tillsammans. Vi satt hemma hos mig och pratade om ditten och datten och så klappade vi samtidigt min katt, som låg emellan oss. Jag var inte alls inställd på att bli kär. Men så rörde han plötsligt vid min hand med sina fingrar och då var det precis som att bli träffad av Amors pilar ... jag blev superkär i ett enda ögonblick. Superkär ... och förvirrad. Just den stunden skulle jag nog klassa som mitt favoritminne. Det blev en sådan stor vändpunkt i mitt liv. Allting blev för evigt förändrat och det var oerhört betydelsefullt ... och något jag ofta kan tänka tillbaka på. Ett klart favoritminne.

Ett annat favoritminne är något som min knasiga dotter bidrog till. Hon var strax över 1,5 år och hade nyligen börjat prata i 2-ords meningar. Så sa jag en dag att hon skulle säga: "Hej mamma!" Då log hon stort och sa klart och tydligt: "Hej KOMPIS!"
Hon hade humor redan då ... och det där skämtet var helt medvetet. Det tyckte jag var rätt kul.


I MORGON - MIN FAVORITFÖDELSEDAG

1 kommentar :