söndag 4 september 2011

Dag 04 - Det här åt jag idag

Ett ämne som är ganska enkelt att skriva om för en gångs skull ...

Till frukost, så åt jag lite yoghurt med fiberflingor. Med lite yoghurt, så menar jag verkligen lite ... typ 1-1,5 dl, skulle jag tro. Jag åt även en limpmacka med rökt skinka och utan smör givetvis (slutade med smör på mackorna 1992 och har endast gjort ett fåtal undantag sedan dess). Till det så drack jag ett glas apelsinjuice.

Till lunch blev det matrester. För mig bestod matresterna av ugnsstekta rotsaker med kantarellsås och så lite kycklingkött som jag plockat från två kycklingvingar.

Till middag blev det detta:


Kokt potatis med två olika sorters lax ... varmrökt lax med Dijonsenapsås och ugnsbakad lax, kryddad med salt och citronpeppar och med en crème som jag gjort av pepparfärskost och lite matlagningsgrädde. Så hade vi körsbärstomater och miniplommontomater till. Var verkligen riktigt gott! Vi äter fisk så sällan, men nu hade de extrapris på färsk lax i affären, så då kände jag för att prova på något nytt ... och det blev verkligen en riktig hit! Till och med maken gillade den ugnsbakade laxen trots att han innan var väldigt tveksam eftersom han inte är så förtjust i rätter med färsk lax.
Amanda gillar varken dijonsenap eller rökt lax, men hon gillade min pepparlax i alla fall ... och Viktor tyckte allt var gott.

I MORGON - VAD ÄR KÄRLEK

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar