lördag 30 april 2011

Är äntligen klar!

Nu är jag faktiskt klar med min låt ... typ. Har satt ackord på den och jag har sjungit den några gånger, så att jag ska komma ihåg melodin. Jag skriver ju aldrig ner några noter ... endast ackorden ... så därför behöver jag nöta lite grann i början, så att den verkligen sitter.
Inte blev jag väl supernöjd med låten, direkt. Den är nog rätt töntig. Men jag är ändå väldigt nöjd över att jag faktiskt fick den klar. Det är ju den första låten jag gör på 9 år, så det känns trots allt jätte roligt. Inte för att det är någon superhit ... men rätt kul ändå.
Jag testade även att spela in den med min kamera ... och jag blev verkligen riktigt imponerad över film- och ljudkvaliteten på den kameran. Trots att det "bara" är en vanlig kompaktkamera ... som är tänkt att användas till fotografering, så blir det otroligt bra kvalitet när man filmar med den. Det blir mycket bättre både ljud och bild  än vad det blir med våran gamla filmkamera. Jag filmade ju liksom bara i vårt sovrum, men ändå låter ljudet väldigt djupt på ett sätt. Tala om att tekniken har förändrat saker. Det är ju dessutom så enkelt att föra över till datorn sen. Annat än med filmkameran, då man måste ha kablar och grejer för att få över ett filmklipp. Jag gillar verkligen dagens teknik.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar