torsdag 7 april 2011

Glömde ...

En annan positiv sak med Facebook, förresten ... som jag glömde att skriva igår ...

... det är att jag fått kontakt med släktingar som jag inte pratat med på åratal. Vi bor ju rätt långt ifrån varandra och sedan jag flyttade från Södertälje, så har jag t ex inte haft någon kontakt alls med min farbror och hans barn. Men nu har jag plötsligt fått kontakt igen. Har ju nu två av mina farbröder som vänner på Facebook ... och dessutom flera av deras barn. Vissa av kusinerna har jag inte träffat sedan de var små ... och andra kusiner har jag inte träffat alls.
Två kusiner har jag nog inte träffat sedan i slutet av 80-talet eller början av 90-talet, tror jag ... så det är verkligen JÄTTE kul att vi hittat varann nu ... tack vare Facebook.
Jag har även fått kontakt med min Gudmor ... som jag inte pratat med på hur länge som helst.
Så det tycker jag är en superpositiv fördel med Facebook! Man kommer närmare varandra trots att man är långt borta rent fysiskt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar