onsdag 27 april 2011

Har kommit en bit på vägen

Idag är jag verkligen riktigt, riktigt trött. Ska nog lägga mig tidigt, för som det känns nu så vill jag bara sova. Jag sov inte så jätte många timmar i natt och sen har jag ju jobbat hela dagen. Efter jobbet handlade jag och så fort jag kom hem var jag tvungen att svänga ihop en bulldeg. Medan degen jäste, så lagade jag mat och sen var det ju bara till att fortsätta baka efter att vi ätit klart.
Jag brukar ju annars inte baka på vardagar, men Viktor ska ha knytkalas i skolan på fredag, så då ville han ha med sig bullar till det ... och imorgon hinner jag inte baka, eftersom jag har sången ... så då blev det till att köra igång ett bullbak, så här på onsdagskvällen. Vad gör man inte för sina barn?

Men nu är i alla fall baket klart sedan en stund tillbaka ... och jag kan koppla av vid datorn en stund. Jag har även haft lite tid att putsa på min nya låt ... och har nog kommit en bit på vägen med den i alla fall. Får nog dock inse att det inte kommer bli någon storslagen hit, som jag sååå önskat mig. Det är lite svårt när jag inte är bättre på att spela keyboard. Då blir det mer melodislingor som jag är kapabel att spela ... och då blir det väl så att det låter som en typisk Åsa Carlsson-låt. Inte för att mina låtar är så extremt lika varann. Rent ton-mässigt, så är de nog rätt olika. Men ändå kan man rätt tydligt höra att det är samma kompositör och låtskrivare till alla låtar. Det finns på något sätt ett samband. JAG tycker det åtminstone. Jag är ju den enda som över huvud taget kan yttra mig om saken i och för sig, eftersom det bara är jag som har hört alla låtar.
Jag brukar ju aldrig framföra mina låtar för någon. Jag brukade spela och sjunga för mamma och mormor, men de lever ju inte längre ... och de var heller inga bra kritiker, eftersom de var fruktansvärt partiska och bara tyckte allt var så himla bra
Maken är inte särskilt intresserad av att lyssna på mig, så han har inte heller hört alla låtar och skulle nog inte kunna bedöma om vad han hört låter lika eller inte. Inte för det spelar så stor roll. Jag skriver ju egentligen mest för mig själv. Fast nog skulle det vara himla kul att få till en riktig dunder-hit. Men hittills har jag inte lyckats med det i alla fall. Får nog nöja mig med att det låter okej ... och att det är personligt för MIG.

1 kommentar :

  1. Vinnarna av veckans blogg är dragna :) Kika in och se om just du vann!
    Om inte? Håll utkik för när nästa tävling börjar ;)
    Kram

    SvaraRadera