fredag 22 april 2011

Äntligen!

Äntligen lyckades jag få in en Facebook-gillaknapp under varje synligt inlägg på bloggens startsida! Har letat och letat, men har bara fått till så att man måste gå in på varje inlägg separat för att kunna se gillaknappen ... och de flesta läser ju enbart på startsidan, så då är det en rätt värdelös funktion.
Men jag ville ändå inte ge mig. Jag visste ju att det skulle kunna gå, eftersom jag sett andra bloggar som har en gillaknapp under varje inlägg på startsidan. Så nu gjorde jag ett nytt googlande försök ... och äntligen gav mitt googlande resultat! Yeay!
Så nu hittade jag rätt kod och klistrade in den i kodmallen, på det stället där det stod att den skulle klistras in ... och faktiskt ... det LYCKADES! Tänk, vad man kan hitta bra saker på Internet ... om man bara är tillräckligt envis. ;-) Och med tanke på att jag inte kan någon html, så tycker jag faktiskt att jag lyckas lösa problemen rätt bra. Har ju lärt mig en hel del ändå sen jag startade den här bloggen. Innan tyckte jag bara att html var ett enda stort virrvarr. Det tycker jag visserligen fortfarande, men nu har jag åtminstone lärt mig att hitta vissa saker i html-koder ... och jag kan faktiskt läsa LITE ur det stora virrvarret.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar